Kawan-kawan kakcik

Rabu, 6 Disember 2017

Bulan yang tidak pernah tersenyum...

Setiap kali aku memandangnya
aku melihat wajahnya yang suram terluka
di sebalik cahaya yang dipuja-puja
yang aku nampak segaris duka

mungkinkah hanya aku berperasaan sebegitu rupa
sedangkan yang lain melihatnya berbeza
wajah yang membawa cerita ceria
wajah yang menggambarkan rasa cinta

pandangan kita mungkin ke arah yang sama
namun membawa pengertian berbeza
begitu juga dengan citarasa
yang aku suka tak semestinya kamu pun suka

6 ulasan:

  1. Bermadah pujangga. Menunggu bulan balik ke riba

    BalasPadam
  2. Betul...seperti juga matlamat sama tapi cara memperolehinya ketara berbeza.

    BalasPadam
  3. dulu pernah masa kecik2 angan2 nak gapai awan, nak gapai bulan..huhu...

    BalasPadam
  4. Betullah KC semua manusia mempunyai takrifan yg berbeza walaupun memandang benda yg sama. Unik manusia ni kan

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com