Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 23 Mac 2013

Walaupun ia kelihatan mempersona...

... bukan jaminan bahawa semua orang suka. (Begitu juga dengan penampilan kita di khalayak ramai. Kita rasa kita cukup hebat, tapi mana kita tahu sekiranya ada yang memndang dengan rasa meluat!)





17 ulasan:

  1. bak kata Ustazah Norhafizah Musa..bila masuk bab berpakaian ni kakcik, biarlah kita buruk dipandangan mata manusia tapi indah dipandangan Allah.

    BalasPadam
  2. rasa nyaman dapat tengok pemandangan pagi hari macam tu masa kerja dulu..Di tambah dgn sawah,sungai,pokok ,burung .Tapi dah jadi sejarah kerana sejak tak kerja dinding sajalah yang dapat dilihat...aduhai.

    BalasPadam
  3. AsSalam Kakcik,

    Jika mata zahir yang memandang maka pandangan itu adalah dengan sifat nafsu.

    Jika memandang dengan mata batin hangus segala cantik atau buruk, mahal atau murah dan seangkatan dengannya..



    BalasPadam
  4. setuju kak dengan kata2 akak tuu ;)

    BalasPadam
  5. Sebab itu jika isteri menegur suami, suami perlu terima dan timbang pandangan itu kerana tidak ada isteri yang mahu melihat suaminya dipandang sinis oleh orang lain.

    BalasPadam
  6. betul tu kakcik.
    sebab tu setiap tingkah dan tindak tanduk kita perlu dijaga..sebaik mungkin.
    agar orang tak kata...kita pun tak sakit hati. paling penting..ikhlas dan jangan hipokrit.

    BalasPadam
  7. tak senang rasanya bila tahu ada orang meluat dengan kita.

    BalasPadam
  8. Salam sabtu kak.....setuju dengan kata2 akak tu....:-)

    BalasPadam
  9. betul2..
    kita rasa kita comel dah..kat mata orang mungkin kita nampak gedik..tak comel pun..hehehe

    BalasPadam
  10. saya perasan comel dengan LB sudah...hehe

    BalasPadam
  11. pemandangan itu sungguh cantik...
    kalau sudi jengoklah blog aye pula... :)
    tq

    BalasPadam
  12. Betul tu kak. Berpakaian lah secara sederhana asalkan menutup aurat.

    BalasPadam
  13. Batul tu KC.. bkn senang nk puaskan hati semua org

    BalasPadam
  14. mempersona dari jauh sahaja... kalau dihampiri pasti perit sebab panas.... begitu juga kita di bumi ini....

    BalasPadam
  15. betul lah tuh mak.. ok insaf.. pasneh kena pinjam baju jersi adik je lah.. baru muat kak iyra dia pakai.. ekekekekeke~

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.