Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 20 Julai 2012

Jom kita main teka-teka lagi...

Catatan melekat sehingga : 20/07/2012 jam 11.59 malam.

... kali ini kakcik nak bagi hadiah. Oleh kerana itu, teka-teka ini kakcik hanya buka kepada kawan-kawan (pengikut) blog kakcik sahaja. Ada dua perkara yang perlu kawan-kawan teka untuk hadiah yang tidak seberapa ini ...



Cuba teka, apakah barang yang ada di dalam beg ini?
Ada tidak lebih dari lima barang di dalamnya.

Agak-agaknya berapakah harga yang tepat bagi makanan yang kakcik
dan suami makan ini.  Harga adalah termasuk dua gelas sirap ais.

Nampak bukan main sedap En. Suami makan.

Semangkuk gulai kawah adalah termasuk dalam hidangan itu.

Nampak air sirap itu, kan?

Hadiah tempat pertama : RM30.00
Hadiah tempat kedua    : RM20.00
Hadiah tempat ketiga    : RM10.00

Setiap orang hanya boleh meneka SEKALI SAHAJA.  Sesiapa yang pertama dapat meneka dengan tepat akan dikira sebagai pemenang pertama dan begitu juga seterusnya.

Oleh kerana kakcik belum mampu hendak menyediakan hadiah yang lebih bernilai berikutan tiada yang sudi menaja, rasa agak malu juga kakcik hendak mengadakan permainan teka-teka ini. (~_*).  Tak mengapalah, suka-suka sahaja kan?

64 ulasan:

  1. Ni dah kali ke 3 sya cuba taip komen gu.a telefon asyik hilang je hahha......

    Dlm beg surah yassin
    kurma
    pen
    risalah aturcara
    beras jenis baru dlm pek kecil

    harga makanan rm 11.50

    BalasPadam
  2. nak teka

    isi bag ialah pen,buku nota, bhn bacaan ilmiah, mknn ringan dan minuman

    harga mknn ialah 15 ringgit malaysia

    BalasPadam
  3. dalam beg tu ada buku nota kecil,surah yassin,pen/pensil,sticker dan pamplet.Harga makanan tu pulak rm10.40.Hehe cuba2.

    BalasPadam
  4. susah gak teka teki kak cik ni..tapi nak try jugaklah..:)

    cenderahati dalam beg tu berkemungkinan adalah

    1. pen
    2. kurma
    3. buku pogram
    4. al quran kecil

    makanan tu pulak mungkin berharga

    RM 10.30..

    hihi..kelakar plak main teka2 ni..
    :)

    BalasPadam
  5. dlm beg : buku nota, pen, jadual berbuka puasa, penanda buku, kurma

    BalasPadam
  6. nak try jgk...

    dlm beg:-
    -surah yassin
    -doa doa terpilih
    -pen
    -air mineral
    -buku nota

    harga makanan total dlm RM18.00

    ;)

    BalasPadam
  7. Dalam beg hijau tu ada:
    1. Surah yasin
    2. Buku doa-doa yang simple
    3.Kurma
    4.Buku nota & pen/pensil
    5.Air mineral

    Harga Makanan tu dalam RM25.50

    BalasPadam
  8. dalam beg hijau ada :-

    1)Surah yasin
    2)Air Mineral
    3)Pen
    4)Buah Kurma
    5)Buku Nota

    Harga makanan - RM 16.80

    BalasPadam
  9. Makchaq pun nak teka,

    dlm beg ada buku aturcara, Surah Yasin, air, pen dan pamphlet bernas

    harga makan RM11.30

    BalasPadam
  10. notepad, pen, harga makanan semua sekali adalah RM13.50

    BalasPadam
  11. rasanya yang

    soalan 1 :
    - surah yaasin
    - pen
    - pamplet bernas
    - 1 pek kecil beras bernas

    soalan ke 2 :
    RM9.50

    BalasPadam
  12. dalam beg:
    surah yassin
    pamplet majlis
    prospektos bernas
    pen

    harga makanan:
    RM7.60

    BalasPadam
  13. Dalam beg ada surah yassin,mineral,buku nota,pen dan tupperware.harga nasi rm12.50

    BalasPadam
  14. Hihi.. kakak nak teka jugalah kakcik:-

    1. - Sepeket beras, air mineral, buku nota bernas, pen dan tuala kecil bernas.

    2. - Harga makanan kakcik dan suami RM 35/-

    BalasPadam
  15. 1. kurma
    2. pen
    3. buku aturcara
    4. al quran kecil/yassin
    5. air mineral

    harga makanan mungkin RM30/=

    BalasPadam
  16. Nak try. Dalam beg hijau :

    1-Kurma
    2-buku aturcara
    3-air mineral
    4-pen
    5-buku nota BERNAS

    Harga makanan tu sekali air = rm13.50

    BalasPadam
  17. hahahaha....agak susah gak nak meneka tuh. tak mengapa lah, bagi peluang kat kawan2 lain cuba meneka sbb saya kurang mahir sket dalam bab ilmu teka-meneka nih.

    BalasPadam
  18. alaa..saya cuba eh kakcik...

    dalam beg tu
    air mineral
    kurma
    kuih kering
    yassin
    buku aturcara majlis

    harga makanan tu RM11.50

    BalasPadam
  19. KA cuba teka yek

    dalam beg:

    1. Kurma peket kecil
    2. Air mineral botol kecil
    3. Surah Yasin
    4. Pen
    5. Biskut pek kecil he he he

    Harga makanan. 16.80

    BalasPadam
  20. dalam beg tuu
    ada

    1) kitab yassin @ surah2
    2) pen dan nota kecil
    3) mineral water

    harga makanan tu semua
    dlm lingkungan rm 10.00
    air free sbb hari tuu hari free sirap ekeke ;)

    BalasPadam
  21. 1 - Kurma
    2 - Alatulis (termasuk buku nota kecil)
    3 - Mini Al-Quran
    4 - Air mineral
    5 - Buku aturcara majlis

    RM 10.50

    Saya main teka je Kakcik. Hehehehe....gelojoh kan? Lom sempat bg komen, dah jawab dulu. Last2 bru nak komen. Gagagagag!

    BalasPadam
  22. 1, Yassin
    2. surah2 Almathurat
    3. Buku nota
    4. Pen
    5. Layard

    Jumlah harga makanan RM 10.00

    teka2 mudahan betul..

    BalasPadam
  23. nak teka!

    1)buku program@ aturcara mjlis
    2)air mineral
    3)pen@ pencil
    4) buku nota
    5)roti

    hrga makanan RM11.50

    BalasPadam
  24. salam kak chik..

    nk join juga, dlm beg ada..
    1. aturcara majlis
    2. air mineral
    3. buku keagamaan
    4. pamplet bernas

    harga makanan = rm 9.60

    BalasPadam
  25. Dalam beg ada;

    1- atucara majlis
    2- pamplet bernas
    3- pen
    4- penanda buku
    5 - air mineral

    Harga makanan: RM17.50

    BalasPadam
  26. Dalam Beg :

    1. Aturcara majlis
    2. Yassin
    3. buku doa2
    4. Katalog Bernas
    5. Pen

    Harga makanan 15.90

    BalasPadam
  27. Jawapan saya berkaitan barangan tu sama ngan jawapan jeBateja di atas..emm harga tu....Rm 13.40 sen.

    BalasPadam
  28. nak jawab jugaklah....:)

    cenderahati dalam beg tu berkemungkinan adalah

    1. surah yasin
    2. kurma@biskut
    3. air mineral
    4. kad aturcara majlis
    5.buku bernas

    harga makanan...rm 9.80

    BalasPadam
  29. wow bestnye bab meneka camni

    Dalam beg rasanya ada
    1. pen
    2. buku nota kecik
    3. aturcara majlis
    4. air mineral
    5. sedikit kuih

    Ermmmmm susah ni nak teka harga, rasanya rm12.00 kot

    BalasPadam
  30. Assalamualaikum Kak Cik

    nak meraikan

    dalam beg
    sample beras bernas
    pamplet bernas
    kurma
    pen
    aturcara

    harga makanan tu RM14.00


    Selamat Menyambut Ramadhan

    BalasPadam
  31. Salam kak..saya tak reti nak teka, saje nak nyebok kat sini...sedapnya tengok juadah nasik tu :)

    BalasPadam
  32. tak reti gak nak berteka teki.. seronok nak menyebok juga di sini.. yang penting mesti der buku kot...

    BalasPadam
  33. Dalam beg ada

    surah yassin, pen, air mineral,buku aturcara majlis dan kupon utk dapatkan beras bernas.

    Harga makanan RM 10.00

    BalasPadam
  34. Saya ucapkan tahniah dan selamat menyambut Ramdhan kepada yang berjaya.

    BalasPadam
  35. - Quran
    - pen
    - buku
    - handphone
    - sapu tangan
    (Mintak2 betui la semua..Hahaha)

    ~ rm 12

    BalasPadam
  36. mungkin didlm tu ada pen,buku catitan,pamplet,buku.
    harga mkanan pula rm11.00 mungkin

    :)

    BalasPadam
  37. Tak pandai nak meneka lah kakcik..cuba jer lah
    1)Surah Yassin
    2)Sample Beras
    3)Pen
    4)nota kecil
    5)Kurma

    harga makanan: 13.40

    BalasPadam
  38. biar saya cuba
    1. pen
    2.Kurma
    3. ada risalah/ flyers
    4.note book kecik tuh
    5. tasbih

    Harga makanan : RM15.00

    BalasPadam
  39. alamak..tak reti nk teka..cuba jer la

    1. pen
    2.notebook
    3.surah yassin
    4.kupon beras
    5.air mineral

    harga makanan ; rm 12.50

    BalasPadam
  40. salam kak cik,,

    aduh, tidaklah pula saya tahu..hoho

    BalasPadam
  41. Assalammualaikum kak cik..
    kat dalam beg tu mesti ada
    1. Surah yassin
    2. Risalah bernas
    3. Air mineral
    4. pen/pensil
    5. Kipas tangan

    Harga makanan : rm 13.50

    huhu..betoi ka kak cik???

    BalasPadam
  42. boleh tak tiru jawapan orang atas ni?

    1. Surah yassin
    2. Risalah bernas
    3. Air mineral
    4. pen/pensil
    5. Kipas tangan

    Harga makanan : rm 13.50

    heh heh

    BalasPadam
  43. nak teka jugak la kakcik...

    1. buku aturcara
    2.pen/pensil
    3. surah yassin
    4. risalah bernas
    5, air mineral

    harga: RM15.20

    BalasPadam
  44. 1. pen
    2. buku aturcara
    3. yasin
    4. buku nota
    5. ari mineral

    harga makan Rm14.40

    BalasPadam
  45. salam kak....

    nak join...nak join

    dalam beg tu ada :

    1.surah yassin/al-mathurat
    2.flyer/pamphlet Bernas
    3.kuih (muffin/cupcake)
    4.door gift : keychain
    5.pen/pensil

    harga makanan pulak: RM9.10

    BalasPadam
  46. saya teka:

    dalam beg tu ada..
    1)tuala
    2)pen
    3)takwim bulan puasa tahun ni.
    5)keychain Bernas

    harga makanan rm23

    BalasPadam
  47. Salam Kakcik,

    Kak Ani tak pandai nak meneka.

    Tapi kak ani tergodanya nampak gulai kawah yang dimasukkan rebung tu. Mesti sedap.

    BalasPadam
  48. hmmm..kita terai ye kakcik

    1. surah yassin
    2. air mineral
    3. pen
    4. telekung/songkok/kopiah
    5. buku aturcara

    harga makanan..RM12.50 je...
    huhu

    BalasPadam
  49. nak cuba..

    1.sejadah kecil
    2.surah yasin
    3.buku agama
    4.majalah agama
    5.asmaul husna

    tq :)

    BalasPadam
  50. 1. pen
    2. surah Yassin
    3. pamplet aturcara
    4. mineral water

    hg food = RM11.50 :))

    BalasPadam
  51. aduyai, nk meneka ni memang tak reti la kakcik....lagipun dah terlewat nie...

    isi kandungan dalam beg tu rasanya ada makanan ringan kot....contohnya kerepek...

    makanan tu dalam RM12.00

    BalasPadam
  52. salam kakcik...js ni tp lum follow kakcik lg tp takpe la kan js mai jln2 suka2 dulu...hehe

    **js nk teka dlm beg tu mesti ada...
    i.air minuman yg gelas kecik tu..
    ii.buku program majlis tu...
    iii.buah kurma kot...^^

    dan utk makanan kakcik ngan encek suami tu js rasa...RM15.70 ...hihi betul ke?...^^

    BalasPadam
  53. sy mmg follower kak cik cuma haritu x smpt nk join bloglist kakcik..boleh ke sy nak teka juga?

    brg dlm beg:

    - yassin kecil
    - buku aturcara majlis
    - pamplet bernas
    - kurma dlm peket kecik
    - air mineral botol kecik


    harga makanan: RM9.00


    hehe.. x pandai tekaa laa ^^

    BalasPadam
  54. salam kak cik saya baru singgah sini.. boleh ke join teka :)

    dalam beg tu ada
    1. pen
    2. buku nota kecil
    3. flyer aturacara
    4. air minuman

    dan harga makanan tu dalam RM 16.50

    BalasPadam
  55. saya tak pandai teka kak. So saya komen camni .. Ala Kakcik .. bagi je la jawapan. Ella tgh blurrrr ni. Hehehe.

    BalasPadam
  56. salam kak cik..

    lama sgt cgg tak ke sini..harap akak sekeluarga sehat dan selalu dalam lindunganNYA

    amin

    BalasPadam
  57. Ada yaseen
    !,bantal
    Buah kurma
    Gula gula
    Ada keychain

    BalasPadam
  58. sssalam kakcik..
    Ni mesti balik dari majlis tilawah singgah makan2 ye..
    dahramai yg meneka tu..good luck buat mereka, mmg seronok sbnrnya, bkn hadiah yg jd ukuran..tp ariana tumpang baca je lah dan tggu keputusannya nanti..boleh kan..:)

    BalasPadam
  59. Dah ada yg teka dgn betul ke kakchik? Kalau belum sempat lagi sebab masih ada sehari lagi ni .... ngeeee

    BalasPadam
  60. Salam Kak Cik...
    Alamak, ada peluang lagi tak kat kita, hehe..

    Dalam beg ada, air mineral, doa mathurat, tentatif program, kurma 2 3 butir dan jadual buka puasa ;-)))

    Harga makan tengahari (tak ajak saya pon) tu sumenya RM13.

    Salam Ramadhan Al-Mubarak. Semoga Kakcik sekeluarga dipermudahkan dalam menjalani ibadah, Wassalam.

    BalasPadam
  61. bab meneka2 mmg fail tp nk try gk

    dlm beg tu mungkin ada
    - air mineral
    -tasbih
    -yassin
    -pen
    -kurma

    harga makanan tu mungkin rm14 kot...huhuhui

    selamt berpuasa utk kakcik sekeluarga

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak teka juga tu.

      Barang dlm beg
      roti/ biskut
      pamplet
      kurma
      air
      pen

      harga makan dlm Rm 15-20.

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com