Kawan-kawan kakcik

Khamis, 2 Februari 2012

Tiada cerita, hendak buat catatan juga...

Kita layan gambar yang ada sahaja dulu sementara menanti ilham datang menjelma...

Mewah betul 'buah' pokok ini.

Apa tujuan ambil gambar ini pun tak tahulah...

Tak perlu berbaring untuk mengambil gambar begini. :)

Mee Rebus = RM6.00 (isi makin sikit atau mangkuk makin besar?) :(

RM14.00 untuk sepinggan nasi, semangkuk sup daging dan sebiji telur dadar.  Buat sendiri di rumah, lebih jimat kan?


58 ulasan:

  1. RM14 untuk gambar bawah tu rasanya mahal la kak, memang patut buat sendiri..selamat pagi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huda...

      kakcik pun rasa ianya mahal. :(

      Padam
  2. harga makin naik
    kuantiti makin sikit
    gaji belum naik
    poket sudah sakit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Abang Ngah...

      orang atas sudah berjanji
      'banyak sama banyak sikit sama sikit'
      baru dapat gaji
      tapi tak sempat masuk poket :(

      Padam
  3. mahal..dalam airkond ker?
    biasanya bawah rm 8 kan...

    BalasPadam
  4. Morning kakcik... KL mending ke pepagi ni? kakya cuti panjang minggu ni. Next week baru naik keje...Kakya dah buat nasi lemak ni...jom Bismillah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Morning Kakya...

      mehle anto sikit nasi lemak tu ke sini sikit. :)

      Padam
  5. Harga set nasi ngan sup daging tu. Mhl gak kan Kakcik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fara...

      bagi marhaen macam kita ni, memang terasa mahal. :(

      Padam
  6. mahalnya sampai rm 14...
    betul betul..masak kat umah lagi murah dan of coz sedap =)
    pagi ma...moga ceria sokmolah =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cheqna...

      beli bahan sendiri, masak sendiri = sekeluarga boleh makan, kan? :)

      Padam
  7. kak saya beli kicap manis kipas udang tu dah rm8 kak huhuhu..kene sekat makan kicap fveret saya ni hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aju...

      nak buat kicap sendiri, tak reti la pulak. Kan? :(

      Padam
  8. Kak Cik sebenarnya kalau dibandingkan harga barangan antara Malaysia dengan NZ ni (tp jgn convert harga), harga barangan di Malaysia jauh lebih mahal.... sedihkan..:(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nida...

      nanti bila kita banding2kan dengan harga di luar negara, ada pulak yang suruh kita berhijrah ke sana... (tak menyelesaikan masalah langsung!) :(

      Padam
  9. RM14? mahalnya kak cik..patutnya dlm rm7-8 kut

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rina...

      kononnya kita ada hak sebagai pengguna, tapi bila dah makan, kenalah bayar juga! :(

      Padam
  10. Bila ada kenaikan harga barang mentah pasti yg jadi mangsa pembeli barang siap. Harga mencanak naik berganda-ganda...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakzakie...

      kadang2 tak terdengar pun tentang harga bahan mentah dinaikkan, hanya terasa bila membayar... :(

      Padam
  11. selamat pagi...macam dekat dengan saya je

    BalasPadam
  12. mahainya!!!!

    kesian kat org yg keje private ni. huhuhu~

    BalasPadam
    Balasan
    1. gB...

      yang keje gomen ni, kalau setakat pekerja bawahan macam mak ni, kena kesiankan juga. :(

      Padam
  13. Balasan
    1. Khiarin...

      kalau tanya peniaga, mesti kita dapat jawapan 'pelbagai kos telah meningkat'... :(

      Padam
  14. uishh boleh tahan harga makanan tu... betul tu kak,kalau masak sndiri dpt byk huhu..bley tambah2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ~izan~...

      mungkin lepas ni kakcik kena fikir banyak banyak banyak kali sebelum makan di luar... :(

      Padam
  15. Balasan
    1. LZ...

      makan pun tercekik, sebab telur tu terlebih garing hingga jadi keras! :(

      Padam
  16. kalau sedap...berbaloi la jugak..kalau rasanya ala2 ja...baik masak kat rumah,kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kamsiah...

      konon2 sesekali nak bertukar selera, lepas tu nak sesal pun tak guna...

      Padam
    2. mahal le sekarang ni kan kakcik...

      Padam
  17. kalo masak sendiri, 14 hinggit boleh makan 2 orang kakcik.. tak pun 3 orang.. kan.. jom kita masak.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masak sendiri, walau tak sedap, boleh kenyang juga kan Ana? :)

      Padam
  18. Balasan
    1. Yan...

      kakcik ke HKL tu ikut Abg Mus - ada kematian.

      Padam
  19. RM14 tu mmg agak mahal lah kakcik..kalau masak sendiri, puas makan..

    sedap tak mee rebus tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dr Faiz...

      mee rebus tu boleh tahanlah rasanya. :)

      Padam
  20. di Cr.nasi putih, nasi putih dan telur dadar baru rm6.20

    awatlah mahal benor../

    BalasPadam
  21. kalau bab mkn sekarang ni di Lembah Kelang..tiada yg murah kakchik...mmg masak sediri lebih jimat..tp kdg tu saya beli juga lauk..dah kita ni bekerja..balik dah penat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eye_nee...

      kerana penat itulah, kadangkala pejam mata juga beli makanan di luar...

      Padam
  22. barang makin naik harga kakcik..tapi nak juga sesekali makan luar kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Qema...

      entah bilalah kita betul2 dapat menguasai nafsu dan bukan sebaliknya, kan?

      Padam
  23. biasa la kakcik...makan kedai kat KL ni mmg mahal skit...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jedi...

      yang sebaiknya, kita jangan makan di luar, kan? :)

      Padam
  24. lama tak makan mee rebus...
    nak buat sendiri tak berbaloi sebab saya sorg je yg suka...nak beli xtau dah kat mana yg berbaloi beli..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mimi...

      mee rebus kat tempat kakcik makan tu boleh tahan juga rasanya...

      Padam
  25. Balasan
    1. PR...

      kalau nak minta orang belanja pun macam tak sampai hati, kan?

      Padam
  26. mahalnya menu dalam 2 gambar yang terakhir tuh..... cam cekik jer....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eelobor...

      silapnya kita juga. Dah tahu mahal, masih nak beli! ;-)

      Padam
  27. mahal betul tu.. paling frust kalau harga mahal.. makanan x sedap.. mau tumbuk meja wooo..hahahaha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dik Mad...

      kalau kakcik tumbuk meja, takut orang terkejut pulak tengok pompuan tuwe mengamuk! ;-)

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com