Kawan-kawan kakcik

Khamis, 17 November 2011

Adakah tafsiran terhadap pandangan kita itu sama?...




Berapa ramaikah manusia yang mengerti atau setidak-tidaknya 'terperasan' apa lagi terpegun dengan keindahan senibina sesebuah bangunan?  Yang penting bagi manusia,  bangunan itu adalah selesa dan sesuai dengan 'kehendak-kehendak' mereka.



18 ulasan:

  1. saya suka tgk bangunan2 ni.. maybe terpengaruh dgn kerja hubby kot.

    BalasPadam
  2. sy x minat architecture sgt
    tapi sy dh terjebak jauhhh


    :p

    BalasPadam
  3. bangunan itu sungguh cantik! Perlu ada sumber hijau untuk bangunan pencakar langit...

    BalasPadam
  4. saya suka tengok bangunan2 kt putrajaya...
    setiap kementerian rekaan bangunannya x sama...cantik
    tp sejauhmana menepati kehendak penggunanya tdk dpt dipastikan...

    BalasPadam
  5. dah lama tak dapat berjalan ke blog blog yg sya ikutt, dah berumah dan cantik blog kakcik...

    BalasPadam
  6. Saya tak sabar nak tunggu naiknya bangunan baru yg bakal menjadi mercu tanda KL, di sebelah KLCC nanti, konon nama bangunan tu ANGKASARAYA!

    BalasPadam
  7. wah....angkasaraya? tertunggu jugak lah. nak tengok sejauh mana kehebatan senibina nya nanti

    BalasPadam
  8. kalau semua citarasa manusia sama ... boring juga melihat semua bangunan serupa.

    BalasPadam
  9. cantik semua bangunan, kadang-kadang di dalamnya kosong macam tak ada motif buat bangunan tapi tak ada penyewa

    BalasPadam
  10. kadang perasan gak kalau bangunan tu senibina lain dari bangunan lain.yang tak best kat sini banyak bangunan kosong terbiar sebab tak de perancangan teliti sebelum satu -satu bangunan. rugi cam tu je

    BalasPadam
  11. semua bangunan ada seni sendiri.kalau kat putrajaya tu byknyer la yg cantik2,canggih.kalau yg senibina islam tu,lg la cantik dgn ukiran2 dan kerawang2 bagai tu...

    BalasPadam
  12. Senibina yang cantik ialah senibina yang menggabungkan semua elemen... keselesaan, kehijauan dan keselamatan... hehe... ikut suka hati Nida je nak tafsir..

    p/s: Kak Cik nanti Nida poskan guna nama ni boleh:
    Nur Seroja....

    BalasPadam
  13. suka tengok bangunan2 kat putrajaya..cantik2 belaka.. :D

    tp bila dibuat besar2 tu..x membazirke??

    BalasPadam
  14. macam2 bentuk bangunan, macam2 jenis kreativiti arkiteknya...

    sungguh kreatip..

    BalasPadam
  15. saya lebih suka tengok bangunan lama2..sangat unik.. =)

    BalasPadam
  16. hoho.. cantik sungguh.. tp keindahan alam Allah lg cantik

    BalasPadam
  17. kreatif betul insan yg memcipta bangunan seperti ini ye..kagum melihatnya..mungkin penat mereka memikirkan akan ciri2 keselamatan dan keselesaan pengguna sebelum memikirkan reka bentuk bangunan tersebut..

    BalasPadam
  18. saya nak pergi tengok bangunan roti croissant kat PJ..hehe

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.