Kawan-kawan kakcik

Khamis, 20 Oktober 2011

Air Terjun Sg. Gabai...

Oh!  tak ada 'kuasa' aku hendak membilang anak tangga untuk ke atas sana.

Agak-agaknya banyak nyamuk tak?

Air yang cetek dan jernih.

Rasa macam nak duduk di laluan air itu.

Pak Imam ni nak buat aktiviti pencegahan maksiat ke?

Ingat seksi sangat lah tu!

Bayaran masuk yang dikenakan ialah RM1.00 seorang walaupun hanya untuk memusingkan kereta di dalam kawasan tersebut!


44 ulasan:

  1. cantik jugak tmpt ni,izan tak pernah sampai...

    BalasPadam
  2. Seksi! Seksi! Seksi!

    Tapi kenapa kat bahu ada balut pelaster?

    BalasPadam
  3. Izan...

    sesuai untuk mandi manda. :)

    BalasPadam
  4. Azie...

    kesan pembedahan yang memang belum pulih, tapi pakcik tu jenis tak reti nak duduk diam. ;-)

    BalasPadam
  5. lama tak gi Gabai, time bercenta dulu..selalu la berpiknik dgn kawan2 opis, mase tu semua bujang....nasib baik tak jumpe pak imam, keh!keh!keh!

    BalasPadam
  6. tak larat nak naik sampai atas kat sungai gabai ni. nak2 plak daki tangga sambil bawak bakul bagai

    semput mek gebusssss

    BalasPadam
  7. Ishh..lemah Geografi saya. Tak tahu pun tmpt ni di mana..huhu.

    Kt kmpg saya ade air terjun Sagil yg saya dah lamaaaaaaa tak pergi..hehe

    BalasPadam
  8. kat mana ni kakcik?
    heheheh...geografi dulu tak berapa nak pandai....kl g umah kakcik lalu ke tempat nih???heheheh

    BalasPadam
  9. dah kena byr ye skrg kakcik? dulu ela pegi free sahaja. adodoi zmn skrg .. sume nak men duit ye?

    BalasPadam
  10. Along tak mandi ke? Kalau kakak tak puas dah sampai tak main air. Air terjun kan sejuk huh... bestnya:)

    BalasPadam
  11. seksi dimata kak chik.kah kah. Lari pak iman nak wat pencegahan maksiat.elok gak diserbu kat sana tu.pak imam tak mandi ke?

    BalasPadam
  12. selalunya lalu jer kat simpang nak masuk tu,tak pernah lagi pergi kat sana,selalu pergi kat sg.congkak nun..
    tapi adik kaklong ckp kat sini pun best gak...
    tapi kan kakcik,sejak berlakunya peristiwa kepala air tu,kaklong jadi macam takut sikit nak mandi sungai...

    BalasPadam
  13. Lama dah qema xpergi sg gabai ni sebab last pergi haritu (sblm beranakkan ammar) kebetulan ada tragedi org jatuh kepala teburai kat situ huhu..

    BalasPadam
  14. teringat air terjun lasir..
    beshhh

    BalasPadam
  15. pergghhhhh shekshiiiinyeeee....
    ayor teghojon tu!

    BS katne kak?

    BalasPadam
  16. dah lama badan ni tak merasa mandi air sungai/air terjun. mesti bestkan

    BalasPadam
  17. mmg tak kuasa nak manjat smpai ke atas...hehe

    kalau time bujang2 dulu ok la

    dh ada anak-anak kecik tak dayo den!

    lenguh berdukung yo dapek

    BalasPadam
  18. aina biasanya pergi sungai tekala je, bawak anak2 main air sambil mak baca majalah...

    BalasPadam
  19. eMMe...

    jumpa Pak Imam, silap-silap terus dinikahkan!

    BalasPadam
  20. Niez...

    samalah kita. Rugi bakar lemak banyak2, kan? :)

    BalasPadam
  21. Sufia...

    tempat ni di Hulu Langat, tak jauh dari Sg Congkak. :)

    BalasPadam
  22. Azian...

    tempat ni jauh lagi dari rumah kakcik, tak sempat Azian nak pergi pada 23hb nanti rasanya. :)

    BalasPadam
  23. Ella...

    kena bayar. Buka kira satu kereta, trapi dikira berapa orang ada dalam kereta.

    BalasPadam
  24. teringin sangat nak pegi tapi dah tak ingat jalannya..dulu ikut rombongan masa kat kolej..duduk, pejam mata, sampai...hehehe..

    BalasPadam
  25. Kakzakie...

    kami datang 'melawat kawasan' saja. Memang takde niat nak mandi-manda atau berkelah. Menghilangkan kebosanan terperap di rumah. :)

    BalasPadam
  26. Cik Ina...

    kakcik tengok bukan seksi, tapi seksa! Hehehe...

    BalasPadam
  27. Kaklong...

    kalau tengok, airnya cetek sahaja. Tapi bukan boleh kira kan? Tiba2 je datang 'kepala air' semua disapunya. Na'uzubillah!

    BalasPadam
  28. Qema...

    kalau bawa anak2, memang kena beri perhatian seenuhnya pada mereka.

    BalasPadam
  29. Cheqna...

    jom kita pergi berkelah kat tepi air terjun. :)

    BalasPadam
  30. Chik Att...

    teringat kakcik zaman kecik2 dulu, mandi di sungai. :)

    BalasPadam
  31. AzeedA...

    masa kami pergi ni, BS ngan Bangcik di sekolah. Saja jalan-jalan di waktu petang. :)

    BalasPadam
  32. Su...

    kakcik hanya pandang je air tu. Pergi pun waktu badan tak sihat. Lain kali ingat nak pergi mandi pulak. :)

    BalasPadam
  33. hahaha.. tu encik Mus ka..ingat kan penjaga air terjun... macho tu.. hikhik..

    BalasPadam
  34. Wani...

    dukung anak? Memang tak daya la nak naik ke atas tu. :)

    BalasPadam
  35. Aina...

    eh! nanti mak leka baca majalah, anak leka entah ke mana!

    BalasPadam
  36. Rai...

    ada banyak papan tanda menunjuk ke arah itu. InsyaAllah, tak sesat punya. :)

    BalasPadam
  37. Anaa...

    penjaga air terjun? Waaa... boleh buat duit tu! :)

    BalasPadam
  38. dah lama tak pergi kakcik.. setakat ni takde masa lagi.. lagipun jauh sangat rasanya.. ;)

    BalasPadam
  39. Aizamia...

    kakcik pergi pun sebab suami ajak 'jalan-jalan' selepas beberapa hari duduk di rumah sebab tak sihat. :)

    BalasPadam
  40. Cantik gak sg gabai yea hr tu lalu je kat sini dalam perjalanan balik dr sg congkak...nmpaknya leh le merancang ke sini lak nanti.

    BalasPadam
  41. CT...

    bagi kakcik, Sg Gabai ini agak bersih dan cantik untuk dikunjungi. :)

    BalasPadam
  42. cantiknya air terjun tu..
    sejuk jek rasa...

    BalasPadam
  43. PB...

    kalau dapat berendam lagi best. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com