Kawan-kawan kakcik

Rabu, 22 Jun 2011

Bila diberi peluang untuk bertanya...

... bertanyalah.  Jangan berpura-pura pandai andainya kamu tidak tahu apa-apa kerana yang akan rugi adalah kamu sendiri ...
Jangan malu kerana yang tak tahu adalah kamu!


Macamana Adik nak tanya,
kalau mak pun tak tahu jawapannya!




40 ulasan:

  1. Kakpah...

    sering juga terjadi tu - mak tak dapat jawab apa yang adik tanya! :(

    BalasPadam
  2. mak selalu pesan masa kecik dulu..segan bertanya sesat jalan...heheheh!!!

    BalasPadam
  3. kaklong...

    memang betul pesanan mak kaklong tu. :)

    BalasPadam
  4. terlebih tanya malas pula nak bagi jawapan. akikikiki.... *__"

    BalasPadam
  5. Niez...

    sudahnya, jawapan pun berbelit2, ya? :)

    BalasPadam
  6. adik nih banyak idea betul lah.... huhuhu, kesian kat mak kena nyakat ari2

    BalasPadam
  7. eelobor...

    anak siapalah agaknya Adik tu, kan? ;-)

    BalasPadam
  8. selalu pesan dengan anak-anak... tak paham apa yg cikgu ajar...angkat tangan dan tanya :)... sampaikan cikgu komplen, anak puan suka sangat bertanya :)

    BalasPadam
  9. adik ada saja idea nak kenakan mak...

    aina memang termasuk dalam kategori itu lah kak cik, segan nak bertanya kadang2 tak tau apa yg nak di tanya & bila sampai masanya nak buat kerja baru tertanya2...hehehee...

    BalasPadam
  10. saya kan cikgu..salu tanya kat budak camtu..tapi jwpn budak kdg2 agak kelakar gak:

    "saya xtau nk tanya apa cikgu"

    klau budak ckp gtu..saya terus buat revisi..mungkin dia blurr spnjg saya ngajar..huhu

    BalasPadam
  11. ya kak .. x bertanya sesat jalan .. kalau nak kuar jalan2 selalu hubby kena ada sya sbb kerana dia selalu saya sesat jalan ekkeke :)

    BalasPadam
  12. sama macam su jugak, kengkdg tu tak terjwb pertanyaan anak2

    BalasPadam
  13. malu bertanya sesat jalan~~

    tapi saya ada GPS makcik?he~~

    BalasPadam
  14. kdg saya ada tanya soklan2 yg org rasa 'itu pun nak tanya ke?'

    tapi saya buat bodo je sebab mmg btl2 xtau

    BalasPadam
  15. malu bertanya... tak dapat ilmu lah...

    kalo nak maju - kena buang perasaan malu tak bertempat tu...

    pesanan buat adik : kalo mak tak tau jawapan... guna internet dan gugel ye... ;P

    BalasPadam
  16. *like pesanan miloais*

    ghamey juge yg dok 'khusyu'+tawadhu'' ye kakcik hehehee.. byk benor bijik kopi kne kire ye.. ;)

    BalasPadam
  17. setiap entry pasti adik beri ulasan yang ringkas..

    pandai anak kakcik

    BalasPadam
  18. pernah ada org bagitau saya,

    'kalau nak tanya pun kene ada juga sedikit pengetahuan tentang benda itu'.

    hu~

    BalasPadam
  19. macam mana adik tahu mak tak tahu, adik tak tanya pun lagi.hah..

    BalasPadam
  20. Adik tahu tak kalau tak tahu apa yg adik tak tahu lagi susah tau....

    BalasPadam
  21. Setuju dengan kata2 kak cik , dari x tahu baik bertanya jangan x tahu buat2 tahu diri sendiri juga yang rugi

    BalasPadam
  22. baik lah..akak jangan tak jawab ye..hehehehe

    BalasPadam
  23. Malu bertanya sesat jalan kan, kakcik kan..
    saya ni pulak banyak bertanya...especially dengan bos..saya rasa dia pun pening nak menjawab...hehe....

    BalasPadam
  24. Chik Na...

    baguslah anak2 suka bertanya. Cuma kadang2 memang tak terjawab dibuatnya. :)

    BalasPadam
  25. Aina...

    setaat teori, memang susah nak faham.. Bila dah dipraktikkan baru tahu betul atau tidak. :)

    BalasPadam
  26. Mama SN...

    kalau yang 'kabur' tu, kenalah beri lebih sedikit perhatian. :)

    BalasPadam
  27. ieda...

    kakcik kena selalu jadi co-pilot untuk suami kakcik. :)

    BalasPadam
  28. Su...

    sebabnya, mereka selalu lebih advance dari kita. :)

    BalasPadam
  29. bujal...

    makcik masih belum berkenalan dengan GPS, kamu tahu? :)

    BalasPadam
  30. Mimi...

    kerana sikap begitulah, kita selalu jadi ketinggalan. Tanya je! :)

    BalasPadam
  31. milo...

    hahaha.. nanti kakcik cakap kat Adik - 'sila tanya pakcik gugel atau pakcik yahu!'.. :)

    BalasPadam
  32. AzeedA...

    jangan bila balik ke pejabat masing-masing nanti masih belum tahu nak letak biji-biji kopi tu dalam balang yang mana sudah! :)

    BalasPadam
  33. Ayu...

    mudah2an Adik akan jadi anak yang cerdik. Amin. :)

    BalasPadam
  34. gB...

    abih tu, kalau tak tahu langsung dan tak boleg bertanya - macamana pulak jadinya? :0

    BalasPadam
  35. Anaa...

    'alaaaa... Adik dah selalu tanya!'... ;-)

    BalasPadam
  36. Kakzakie....

    (bukan setakat Adik, mak Adik pun garu kepala ni!) :)

    BalasPadam
  37. Amy...

    dari menjaga ego yang entah apa-apa, baiklah bawa-bawa bertanya, kan? :)

    BalasPadam
  38. chichi...

    ni kakcik jawab la ni... :)

    BalasPadam
  39. Siti...

    elok juga bagi bos tu pening, nanti bila dia tak jawab dan jadi masalah, boleh salahkan dia balik. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com