Kawan-kawan kakcik

Khamis, 30 Januari 2020

Bersarapan di Putra Brasmana Hotel...

...tahun lepas punya cerita ni...

Untuk dua pagi kami bersarapan di cafe Putra Brasmana Hotel.  Alhamdulillah, makanannya tidak mengecewakan dari segi rasa dan cukup untuk mengenyangkan...

Puluhan tahun dahulu, suami berpesan : ambil makanan jangan banyak.  Ambil sedikit dan rasa dahulu.  Kalau sedap, boleh tambah lagi.  Kalau tak sedap, habiskan sahaja apa yang ada dalam pinggan.  Jangan membazir.  Dan aku pegang pesanan itu hingga kini.  Tak sedap bagi kita, mungkin ialah yang paling sedap bagi orang lain.

Alhamdulillah.  Walau hanya jemput-jemput dan telur dadar, ia sedap di tekakku.

Kuih-muih (bukan kuih dan muih, ya) juga secukup rasa.

Abang dan adik.

Anak saudara bongsu (setakat ini) bersama Pak Saudara Bongsu (confirmed)

Daku orang kampung 😁

Macam-macam ada termasuk bubur nasi, nasi lemak, mihun goreng, roti bakar dan lain-lain, tapi segan pula nak ambil gambar beriya-iya...

Hargai makanan, elakkan pembaziran.

8 ulasan:

  1. dana paling geram kalau pi makan buffet kat hotel tengok pinggan orang yang ambil makan bertimbun lepastu tak abis, geram rasa... kita lak yang rasa macam nak habiskan... sayang betul

    BalasPadam
  2. Selalu lalu ja,tak berkesempatan nk bermalam lg kt sana..

    BalasPadam
  3. Patutnya makanan yang dibazirkan tu kena bayar

    BalasPadam
  4. Babah mama pun pesan macam tu..ambil sikit dulu...kena dengan selera baru tambah..kalau kena dengan selera pun jangan tamak..takut hujungnya membazir.

    BalasPadam
  5. betul jugak, kan.. kuih-muih bukannya kuih dan muih, hahahaha

    BalasPadam
  6. ya betul tu, baik mcm tu drp membazir

    BalasPadam
  7. Betullah cara macam tu ambil sikit dulu kalau sedap tambah lagi.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com