Kawan-kawan kakcik

Selasa, 7 Julai 2015

Cuba kau ganggu anak kucing atau anak ayam...

...pasti kau tahu akan akibatnya.  Kalau kau mahu dikejar atau dicakar, cuba-cubalah kau usik anak mereka...

Tapi hairannya, manusia pula yang tidak kisah menyiksa anak sendiri.  Dipukul dihempas sesuka hati malah ada yang sehingga mati.

Andai ayam dan kucing boleh berkata-kata,  pasti mereka tak rela manusia disamakan dengan haiwan!

11 ulasan:

  1. betul tu kak..geram bila dengar ibubapa yang semakin tidak waras..

    BalasPadam
  2. jenis manusia yg imannya cuma pada luaran sahaja....

    BalasPadam
  3. Betul sgt kak...Tak tercapai akal saya memikirkan kekejaman mereka..yg didera disiksa tu darah daging sendiri...hishhhhh....

    BalasPadam
  4. manusia dh hilang rasa syg kot kak... binatang pun tau jaga anak kite manusia lak yg dh takde hati perut

    BalasPadam
  5. makin mejadi2 skrg....tak ada sifat kasih sayang..

    BalasPadam
  6. Tertanya juga..
    Org yg tiada anak penuh dgn rasa kasihsayang hendak mendakap anak
    Org yg boleh beranak tp macam haiwan buas jumpa mangsa....
    kesian anak yg jadi mangsa tu

    BalasPadam
  7. Bila ada satu, muncul satu lagi.. jadi macam bermusim pulak kes dera ni..

    BalasPadam
  8. elok duduk dalam hutan byk binatang buas je...

    BalasPadam
  9. Sedihnya manusia melebihi haiwan wataknya kak..

    BalasPadam
  10. Betul tu, Kakcik. Adakalanya manusia yang dikurniakan akal bijak laksana ni memang tak boleh dibandingkan dengan haiwan yang tak berakal!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.