Kawan-kawan kakcik

Rabu, 22 Mei 2013

Teksi di Mekah...

Kereta-kereta seperti Hyundai Elantra dan Sonata, Honda Accord, Toyota
Innova 2.7 dan Camry merupakan teksi yang popular di sana.  Sayangnya
kereta-kereta mereka yang kita rasa mewah, tidak dijaga dengan baik.
Kemek dan berkarat adalah pandangan yang sangat biasa.

Van-van begini mungkin mengenakan tambang yang murah agaknya.
Bersesak-sesak orang menaikinya.
Ramai juga yang lebih suka berjalan kaki walaupun dalam panas terik.

29 ulasan:

  1. sayangnya. kereta dah marvellous. tapi tak dijaga dengan baik lak kan. kalau kita, mesti akan dijaga dengan baik :)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah kakcik dah selamat menunaikan ibadah..tengok gambar ni rasa rindu kat tanah suci..
    van tu tambangnya RM8 pergi balik ke tanaim..
    itu caj masa saya pergi bulan 2 hari tu..
    seronok kan kakcik.. :)

    BalasPadam
  3. Tumpang seronok tgk k.cik dpt jd tetamu Allah..agaknya,,murah sgt kot keta kt sana k.cik

    BalasPadam
  4. Salam kak..
    Akak dah balik ke?
    Kereta Kat sana murah atau diaorg Byk duit ya?

    BalasPadam
  5. manataknya kakcik, kereta jenama tu semua murah kat sana. dahlah tu digunakan sepenuhnya (full used) bukan digunakan utk tujuan melaram..heee

    BalasPadam
  6. Ya Allah rindunya suasana disana

    BalasPadam
  7. Kat sana kereta dan mimyak murah. Kritiria paling penting ialah HON nya,hehehe

    BalasPadam
  8. Mungkin faktor cuaca dan sukar nak cari car wash...

    BalasPadam
  9. untung kan mereka..
    ada kereta mahal tapi mampu dibeli..
    terus saya insaf dan bersyukur..
    mak, hati terpanggil nak ke sana...

    BalasPadam
  10. makkkk.thanks bkongsi mmg sgt bmakna u ayu dan kengkawan

    BalasPadam
  11. Naik van berimpit2 mesti tak selesa

    BalasPadam
  12. kite kat sini tunggu laaa sampai rege kereta turun baru terfikir nak beli. heheheh.

    mak...!!!

    BalasPadam
  13. agaknya sbb depa mewah,kereta mewah bgt kita..biasa ja bg depa..

    BalasPadam
  14. kalu kt malaysia kereta mewh tp pd mereka murah je kt sana kak... jln kaki lg bagus eksercais...

    BalasPadam
  15. fuh ! kalah keter di malaysia ;)

    BalasPadam
  16. Salam kakcik...uh uh bawaklah rindu ku bersama!! Bila ads klapangan doakn nekcik sihat dan psnjang umur untuk ke sana lshi ye kakcik..mekaceh

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah selamat kembali dari Mekah. Negara luar teksi mmg mewah2 kakcik sebb harga murah ;)

    BalasPadam
  18. skrg lbh bgs kak cik berbanding sy pergi dulu...lg hampeh teksi nyer...

    BalasPadam
  19. Pak Arab disana kaya2 depa tak kisah sangat kot bab2 kereta ni.

    BalasPadam
  20. salam kakcik,

    alhamdulillah kakcik dah selamat pulang

    kereta company kot...depa pun tak heran nk jaga :)

    BalasPadam
  21. Tu lah kan kak...bila kita disini dgn harga kereta tu yg tinggi melambung....kita pasti akan jaga sebaik mungkin...

    BalasPadam
  22. Betul tu kakcik...mak ayah saya lepas balik haji pun beritahu benda yg sama...sebab kat sana minyak murah lagipun..

    BalasPadam
  23. kata ayah saya, orang arab memang agak kasar..sbb tu benda cam kereta tu diorang tak pandai jaga..

    BalasPadam
  24. Kakcik dh balik ke...Alhamdulillah segalanya brjalan lancar.

    BalasPadam
  25. beza betul dengan teksi kat malaysia ni

    BalasPadam
  26. assalamualaikum kakzakie...cantik juga teksi yg pertama tu...;)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com