Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 8 Februari 2013

Tiba-tiba...

aku terbaukan nasi lemak yang mak masak
dibungkus di dalam daun pisang
bersama sambal tumis bilis
yang agak cair kuahnya


Mak...

Semoga mak sedang berbahagia di sana
kalau mak jumpa pak
sampaikan salam kami
anak-anak mak dan pak
yang tak pernah lupa 
pada kalian berdua

Al-Fatihah.

35 ulasan:

  1. Sedihnya saya baca Kakcik... Al-Fatihah.

    BalasPadam
  2. sedapnya nasi lemak, lama tak makan nasi lemak

    BalasPadam
  3. Makchaq pun kadang2 tak semena2 teringat kat mak dan abah yang dah lama tak ada..
    Rasa rindu dan sedih sangat2...

    BalasPadam
  4. ALFATIHAH...
    Sy pun kdg2 mcm tu kak..tiba2 teringat org2 yg kita syg...terus nangis

    BalasPadam
  5. al-fatihah...tetibe igt arwah ayah..da lame xziarah kubur arwah..^_^

    BalasPadam
  6. entry ni buat hery terdiam sat...sedih ..rindu mak abah :-(

    BalasPadam
  7. alfatihah.....rindu kan pd mereka yg dah pergi....alfatihah utk abh saya juga....rindu nk peluk abah....

    BalasPadam
  8. Al-fatihah. Mck jugak rindu mak ayah di sana

    BalasPadam
  9. Al fatihah buat arwah emak dan ayah k.cik...

    BalasPadam
  10. Rindu gak pada nasi lemak emak sy...huhuhu...Al fatihah untuk ibu kak cik..

    BalasPadam
  11. tetiba saya pun rindu masakan mak..pajeri nenas,..:)

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum Kak Cik

    Al Fatihah

    BalasPadam
  13. Al-FAtihah...moga bonda n ayahnda kakcik trgolong dr org2 yang beriman...Amin...

    BalasPadam
  14. Kasih sayang ibu bapa sentiasa bersama walau jasad telah tiada!!

    BalasPadam
  15. Al Fatihah....mmg perasaan tu akan dtg tetibe...sayu jer kan...

    BalasPadam
  16. al fatihah
    akak .. jgn lah buat saya sayuuu kak huhuhu

    BalasPadam
  17. al fatihah.... saya pun amat merindui arwah mak dan bapa

    BalasPadam
  18. Sayu membaca entri Kakcik ni... Al-Fatihah

    BalasPadam
  19. al fatihah, semoga roh mereka ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman

    BalasPadam
  20. Kami baru buat Tahlil dan Yasin di surau utk mereka yang telah pergi....

    BalasPadam
  21. semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com