Kawan-kawan kakcik

Rabu, 9 Januari 2013

Jangan ketawa atau buat andaian dulu, bacalah sampai habis...

Dari Majalah Al-Ustaz, Isu No : 10...
Kurang jelas la pula gambarnya!

33 ulasan:

  1. kalau dlm drama,scene kat kubur mesti ada kaum wanitanya pakai tudung hitam nampak jambul dgn spek besar..hehe

    BalasPadam
  2. suka UAI
    kalau tak faham betul2 maksud ustaz ni memang leh 'pening' jap =)

    BalasPadam
  3. nak p kubur pun ada adabnya..bukan main sembrono jek, kan

    BalasPadam
  4. buat lawak sampai pendengar ketawa berdekah-dekah dalam masjid...

    hmmmmmm...

    BalasPadam
  5. suka UAI..cara dia berceramah tak bosan.tengok la masa dia datang penang dulu kebanyakan yang pegi dengar ceramah budak2 muda.pandai dia tarik minat org2 muda kan

    BalasPadam
  6. Suka dengar ceramah Ustaz Azhar Idrus, lantang dan penuh hikmah..

    BalasPadam
  7. saya pernah tengok yg live UAI cakap gini, memang gelak habis.. hehehe

    BalasPadam
  8. suke dgr rancangan kemah keming UAI kt astro oasis, cara dia beri ceramah sgt santai sampaikan kite tak rsa bosan...

    BalasPadam
  9. Hahaha...

    CD UAI jadi halwa telinga on da way nak balik umah. Tergelak sorang² dlm keta ☺☺

    BalasPadam
  10. Tak salah uai buat lawak tu..yg salah org yg dengar tu...nak gelak pun agak2 lah kan..klau dlm kedai kopi gelak la kuat kuat pun..ni dlm masjid kena ingat...org kat luar tu selalu salah kan ustaz...kita suka dengar..tak de pun gelak kuat cuma senyum jee :-)

    BalasPadam
  11. Selain apa yang UIA cakap tu, ada juga yang kata perempuan tak digalakkan ke perkuburan takut lemah semangat terutama kalau orang2 tersayang yang meninggal. Wallahuwa'lam.

    BalasPadam
  12. hehehehe..
    suka dgr ceramah dia.. lucu tapi berilmu..

    BalasPadam
  13. Ada segelintir orang (yg sy sgt kenal) selalu menjadikan ziarah kubur di pagi raya sbg aktiviti wajib. Sy keliru dgn hal itu. Ada yg kata, baca yassin tu bid'ah. Sy jarang turut serta menziarah tapak perkuburan (bkn sbb psl bid'ah tp entah....sy memiih utk tidak pergi) melainkan utk membersihkan (dgn keadaan bersih, menutup aurat dan mematuhi syariat).

    BalasPadam
  14. akak pun suka dnegar ceramah Uia bestttt

    BalasPadam
  15. lawak u sampingan supaya org x bosan.... yg penting isinya yg sgt bermanfaat tu...:)

    BalasPadam
  16. ramai org kite tak tau nih...bagus atas perkongsian nih

    BalasPadam
  17. ustaz ni pandai tarik perhatian orang..kan??

    BalasPadam
  18. dalam lucu ada pengisiannya.. ;)

    BalasPadam
  19. banyak pengisian dia ..
    saya akan ke kubur selalunya bila ada saudara mara terdekat sahaja .. ;)

    BalasPadam
  20. Itulah kakcik nak beribadat apa cara pun boleh tapi ilmu kena ada bukan pakai ikut-ikut. Samalah bab ziarah kubur nie..

    BalasPadam
  21. Suke ayat2 UAI ni..
    walaupun lawak sikit tapi ada isinya ..

    BalasPadam
  22. Ziarah kubur ada adab. Bukan di larang kan...cuma tak digalakkan sgt.

    BalasPadam
  23. Apa2 sahaja yang kita buat ada adabnya cuma kadang2 ada yang tak tahu dan ada juga yang buat2 tak tahu.

    BalasPadam
  24. tapi bila cara dia jawab dengan keadaan melawak, saya musykil bila orang pos kan "kata-kata" dari UAI di fb...apa benar ayat itu dari mulut UAI atau orang lain yang "cipta" jawapan lawak macam tu.......

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.