Kawan-kawan kakcik

Khamis, 3 Januari 2013

Bangunan lama...

Ada sejarah kalau kita pandai menilainya
Ada kisah yang mungkin tak tertulis di mana-mana
Ada jasa yang pasti ramai sudah lupa
Ada suka duka sewaktu hendak dibina

Tapi...

Adakah rasa bersalah bila ianya mungkin terbiar begitu sahaja?

Gambar Balai Polis Pulau Pinang dan Bangunan Pertama Hospital Kuala Kangsar ini adalah hiasan semata-mata...



13 ulasan:

  1. ada dua ciri penting yang ada kat bangunan lama. ketahanan & estetika.

    BalasPadam
  2. Sejarah penting untuk kita, hargai dan jaga sebaik mungkin.

    BalasPadam
  3. sy suka tgk bangunan lama...suka tgk binaan dan ketahanan bngunan tu...kadang ada seninya...bentuknya pun menarik....

    BalasPadam
  4. Yang balai polis tu kenapa ye...gajah putih ke kak cik...huhu

    BalasPadam
  5. ada nostalgia yg tertinggal di sana mungkin

    BalasPadam
  6. Tapi bangunan-bangunan lama yang ditinggal kosong, tentu ada 'penghuni' lain yang suka tinggal di situ..eeeee

    BalasPadam
  7. saya suka tembak bangunan lama!!! kalau time senja lagiii best. hehehe~

    BalasPadam
  8. kite kt malaysia bkn jenis yg akan pelihara bangunan lama yg takde di gunakan lg lah kakcik, kalu dana selalu tgk kt tv7 cite yg cari2 antu 3org tuh, tmpt2 berhantu yg diaorang pg kebanyakan nyer msh terpelihara wlaupun dh ditinggalkan berpuluh2 thn lamanyer

    BalasPadam
  9. Selalunya bangunan lama2 ni jadi Muzium je KakCik.

    BalasPadam
  10. haritu g PP pon ada perasan gak :D

    BalasPadam
  11. assalamualaikum kakcik..tanda2 peninggalan sejarah ...;)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.