Kawan-kawan kakcik

Khamis, 26 Julai 2012

Sekadar renungan pada yang sudi merenung...

Adakah ianya untuk bacaan dan difikirkan atau renungan sepintas lalu sahaja?

i - Oh Bahasaku! (Sempoikan Salam itu apa maksudnya?)
ii - Mestikah bila bersalaman, ditunjukkan antara yang berlainan jantina sahaja?

19 ulasan:

  1. menakutkannya berita berita tu kakcik...

    BalasPadam
  2. kesiannyer anak2 kecil tu...

    teringat arwah nenek n oyang bila salam dgn org laki mesti dorg alas kain or tudung...

    BalasPadam
  3. JENAYAH di negara kita dah makin teruk...x tau la apa nak jadi...menakutkan..

    BalasPadam
  4. hurmm....nak akhir zaman semua benda haram nak di halal kan...

    BalasPadam
  5. sebab tu tina jarang dah beli metro sekarang ni kakcik, sebab taknak baca cerita2 sedih mcm ni

    BalasPadam
  6. sedih baca kes budak kena dera teman lelaki mak dia tu..macam manalah boleh jadi camtu...apalah nasib si anak ..sian dia..minta2 allah ringakan sakit dan cepatkan kesembuhan untuk dua2 anak tu..masuk lam periuk nasi..camana boleh jadi...

    baca surat khabar banyak sangat cerita sedih...:(

    BalasPadam
  7. yg 1st tu, sebelah berebut anak...yg sebelah lg belasah anak..haaiiiii..

    BalasPadam
  8. ya allahhh semakin teruk manusia skrg kan kak huhu
    takutlahhhhhhhhhhhhhhhh

    BalasPadam
  9. macam2 kisah..sempoikan salam?aduii..

    BalasPadam
  10. mcm cerita sekarang ni..bila nafsu menguasai,,iman tolak tepi..yang masuk dlam periuk tu mcm boleh berlaku ye..tak baca berita tu..

    BalasPadam
  11. Semakin hari berita yg dipaparkan diluar jangkauan berfikir.....

    BalasPadam
  12. sekarang mcm2 berlaku...kesian kat mangsa..

    BalasPadam
  13. astaghfirullah... berita kat HM ni ngeri2...

    BalasPadam
  14. Ntah la....dh macam ovesea jenayah sekarang...minta di jauhkan ALLAH dr segala ini...

    BalasPadam
  15. Bagus juga ada berita metro ni Kak Chik mcm2 yg blh kita tahu..

    Dulu memang ada kejadian sebegini tapi tak dihebahkan diakhbar secara berleluasa..

    Masa saya tinggal lama di hospital 18thn dulu mcm2 kejadian yg saya temui..Kes dera bayi,anak disimbah air panas,buang anak cacat di kaw pembuangan sampah mcm2 adalah..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com