Kawan-kawan kakcik

Khamis, 26 Julai 2012

Ramadhan ke 6 - mencemar duli di PARAM...

Sidia inilah yang beriya-iya ajak kakcik turun ke Pasar Ramadhan (param)

Ramainya orang.

Nampak tak kambing panggang yang hanya tinggal tulang itu?

Tumpang lalu dan ambil gambar saja.

Macam-macam jenis lauk tanpa kuah.

Kakcik beli sup cendawan - RM2.00

Ayam tempayan pun ada.

RM20.00 seekor.  Suami kakcik kata mahal.  Kakcik iyakan saja.


Sesak!


Siap ada keratan akhbar lagi.

Nak letak kenderaan pun susah!

22 ulasan:

  1. Salam
    Kadang2 wartawan macam tu ler. Bukan nak beli sangat kan. beranika warna. Nice

    BalasPadam
  2. Saya suami sorang je pergi.. saya dan iman tunggu dlm kereta :)
    Blog bertukar wajah baru nampaknya.. ;)

    BalasPadam
  3. Blom pernah ke bazaar wt masa nie...

    BalasPadam
  4. Mmg sesak! Sebab tu agak malas nk ke Param..
    Letak la bunga seroja Kakcik :)

    BalasPadam
  5. Tiada kesempatan lagi nak g ..takut hilang kawalan...hehehe

    BalasPadam
  6. saya baru sekali je pegi param semalam..gara2 tak masak hihi.

    BalasPadam
  7. pernah gak membeli di PARAM nie, tapi macam tak berapa boleh nak makan la. sedap yang masak sendiri kat rumah. walaupun simple jer, tapi itu gak yang terbaek kat perut saya. huhuhuhu

    BalasPadam
  8. Salam sejahtera

    OOO dah turun padang ya, banyak membeli?
    Saya tak de mood pulak nak trurun padang, makan je apa yg ada, hehe
    Tgk gambar KC pun jadilah...

    BalasPadam
  9. Akhirnya dapat jugak saya tengok camana rupa ayam tempayan tu. First time neh :)

    BalasPadam
  10. Oh mcm tu ayam kawah mcm ayam tandori jugakan.... wah dah tukar background bunga ros biasa kak chik kat seremban nipun sesak selalu beli kuih je sbb mknan utama saya masak

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum Kakcik,
    Dik ramai org kat PARAM, akak masak sendiri jer, jimat dan sedap !

    BalasPadam
  12. Salam.. Memang kalau ke PARAM, Nur suka datang awal. Tak bersesak2.. PARAM di tempat akak ni banyak makanan sedap2.. tentu rambang mata. Tapi jangan beli mengikut nafsu, takut ada pembaziran.

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum,
    berkenan dengan reben pepel kat bungaan...comel ;)

    BalasPadam
  14. saya hari ke param kak. beli nasi kerabu n nasi beriani daging bakar. syukur alhamdullillah sedap sgt

    BalasPadam
  15. kt mana kakcik pg param nih? param yg besar2 selalunyer kul5 dh mule sesak, lg2 lah kalu ujung minggu, rasa nk nngis pun ada heheheh...

    tp kalu gi param kadang2 bingung tak tau nk mkn apa, banyak sgt bnda

    BalasPadam
  16. melekap ayam tu ke dinding pasu!

    BalasPadam
  17. sy pegi gak param ni. area umah sy byk tempat. so ari-ari gi tempat berlainan la.. tak beli apa sgt pun cuma kuih 2 jenis dan air je.

    BalasPadam
  18. saya pergi param tetiap hari... hiks

    BalasPadam
  19. hihi..inilah first time saya dengar Param..selalunya panggil bazar saja..:)

    param masa berpantang tu saya tau lah..:)belah johor ni pantang mesti berparam..tapi tak pernah buat pun sebab sakit kepala bila pakai..:)

    BalasPadam
  20. sedap tak kakcik sup cendawan tuu?

    BalasPadam
  21. aah..mahal la ayam tu sekor sampai rm20.. cekik darah betul..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.