Kawan-kawan kakcik

Selasa, 12 Jun 2012

Ketika Cinta Memanggil (dendangan Opick)...

Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil Mu
Karna setiap jiwa tlah bersumpah setia
Hanyalah pada Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Segala yang dirasa hanyalah Dia
Hatikan memuja hanya padaNya

Ketika cinta memanggil
Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku

Ketika cinta memanggil
Sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu…rindu…rindu kalbu
memanggil-manggil nama Mu
Seperti terbang di langit Mu
tenggelam di lautan cinta Mu

Rindu…rindu…rindu kalbu
memanggil-manggil nama Mu
Seperti terbang di langit Mu
tenggelam di lautan cinta Mu

Bertabur kalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi

Ketika cinta memanggil
 


16 ulasan:

  1. lagu ke ni sis....mungkin pernah dgr....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iya, lagu yang InsyaAllah tidak melekakan. :)

      Padam
  2. siapa opick tu kakcik..first time tau..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Opick tu penyanyi lagu-lagu Ketuhanan dari Indonesia. Boleh menggetarkan jiwa mendengar dendangannya.

      Padam
  3. lagu-lagu Opick semua best
    acu suka!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak pun suka tapi cdnya tak beli2 juga lagi. :(

      Padam
  4. lagu2 opick ni melodi dan liriknya mmg best.cinta kepada Allah.i like.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mendengar dendangannya pun, tenang je kan? :)

      Padam
  5. mak, tengs letak link abil ngan gee tu. tersentuh sgt2 hati ni baca...beruntungnya gee dpt suami mcm abil.dan sy tanpa segan silu suh tunang sy baca gak dpn sy...hihi...terdiam kejap dia mak..sy betul2 doakan gee akan pulih mcm biasa...

    BalasPadam
  6. tak pernah dengar tapi pernah dengar nama penyanyinyer...

    BalasPadam
  7. ayah dan mak mertua suka dengar lagi-lagu Opick..pandai dah cari kat youtube..hihi
    yaya suka jugak lagu nie..

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum Kak Cik

    rasa2 belum pernah dengar lagi...

    BalasPadam
  9. Pertama kali saya dengaq lagu ni..

    BalasPadam
  10. memang sedap kak lagu2 opick ni...suara dia, lirik dia..muziknya meresap dalam kalbu...laagu2 macam ni lah bagus kan kak :)

    tq singgah blog saya :)

    BalasPadam
  11. saya pun tak beli lagi cd nya kakcik...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com