Kawan-kawan kakcik

Ahad, 10 Jun 2012

Jangan salahkan Majlis Perbandaran atau Syarikat Pembersihan...

... kalau sikap sendiri tak pernah hendak diperbetulkan.  Mengapakah sikap buruk yang selalu dijadikan warisan?




Biawak ini pun rasanya tak sanggup nak berehat di atas padang yang penuh dengan sampah itu.

16 ulasan:

  1. susah kakcik... mentaliti kalo dah camtu, kat mana2 pon depa akan buang merata...

    mintak macam2 dgn gomen, tapi takmo tolong jaga.. camno tu..

    BalasPadam
  2. Rasanya dulu tak mcm sekarang ni, mungkin sbb ramai pendatang asing yg mmg kurang peka ttg kebersihan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya, yang 'melepak' di padang itu keseluruhannya adalah warga tempatan. :(

      Padam
  3. xde tong sampah ke kat situ....

    BalasPadam
  4. nak ajak anak2 beriadah pun kena tengok tempat sekarang.. negara maju tapi sikap masih terkebelakang.. ditambah warga asing yang pengotor (bukan semua)

    BalasPadam
  5. memang la kite ni asyik mengharapkan orang. Tanggungjawab kite kemane hilang entah la...

    BalasPadam
  6. eh..mcm org perbandaran tu keje kutip sampah ko je..

    BalasPadam
  7. eyyuuwww..biawak selalu mati kne langgar kat jalan...

    BalasPadam
  8. sakitkan mata tengok pemandangan yg tercemar tu....trkdg masa drive pn sama kakcik, sesuka hati je main buang sisa mknan + putung rokok kt jln.....geram je tgk....

    BalasPadam
  9. Salam Kakcik,
    tak pembersih ni salah satu sikap segelintir rakyat kita yg akak tak berkenan! Rumah sendiri nak bersih, kat luar bukan keja kita, deme kata!

    BalasPadam
  10. Tak masukkan dalam hati,kebersihan sebahagian iman...tak dak tong kat situ kot.

    BalasPadam
  11. Salam kak cik..sampai biawak kena bawak diri ke jalanraya kan kak cik

    BalasPadam
  12. kadang2 sikap kita yang buat masalah tu berganda.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.