Kawan-kawan kakcik

Ahad, 10 Jun 2012

Cahaya...

Bukan bulan...

...ianya hanyalah lampu jalan

... namun pasti sukar untuk dinafikan bahawa dalam kegelepan, kita tetap memerlukan cahaya bagi menerangi kekeliruan ...

11 ulasan:

  1. cahaya menerangi kegelapan.tak kisahlah dari bulan ke, lampu ke, lilin pun boleh jugak

    BalasPadam
  2. Kenapa lampu jalan warna OREN erk Kak...kalau warna putih tak leh ke erk.....

    BalasPadam
  3. pabila dalam kegelapan, cahaya dari sebatang lilin pun amat dihargai!

    BalasPadam
  4. dan mustahil gelap dan terang boleh wujud bersama ..

    BalasPadam
  5. teringat cerita kawan pasal polis singh dgn lampu jalan dan lampu motsikal..."sana ada lampu,sini pun ada lampu... apa pasal mau pasang lampu motor lagi"...

    BalasPadam
  6. nasib baik pokok rendang bawah lampu tu tak sampai menutup lampu kan.. kat sini jarang sekali majlis nak tebang ranting2 pokok yang tutup sinaran lampu jalan. kalau balik malam sengsara la jugak nak meneropong jalan yang berlubang..cahaya samar2 je.

    BalasPadam
  7. satu hari kalo xde smua cahaya xtau nak wt ape.. tp org buta leh survive...sgt kagum..

    BalasPadam
  8. sekarang, sejak ada dak Nuha ni, tetiap malam lampu depan dan belakang rumah mesti sentiasa dipasang..

    BalasPadam
  9. x suke kalau pokok beso rinbun..bole tutup lampu jalan..so jadik gelap..

    BalasPadam
  10. mmg kita sentiasa memerlukan cahaya. terlalu gelap buat rasa rimas dan lemas.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.