Kawan-kawan kakcik

Selasa, 19 Jun 2012

Doakan saudari kita ini...

Alia Haryanie yang sedang kesakitan.
Jengahlah blog Alia Haryanie untuk membaca kisahnya.


Mengiring langkah yang makin tersungkur
Terlalu jauh pendakian....
Begitu tingginya harapan............................................. untuk terus hidup...


Tak henti jiwa dipalu
Dugaan demi dugaan menguji
Rebah dan bangun sendirian
Mencari bumbung perteduhan


Mereka riang tertawa
Aku hanya sebatang kara
Perjalanan masa
Mengajar hati
Semakin tabah kini


Di dalam kemarau dan gerimis
Aku tetap tabah mengharungi


Tuhan
Aku bagaikan sebutir pasir
Yang lemah lagi kerdil
Teguhkan keimanan jiwaku
Agar tidak terpesong darimu


Beribu teman ketawa
Payah ku temu
Yang sanggup bersatu
Di dalam susah dalam senang
Dugaan demi dugaan
Aku pasrah menadah tangan


p/s: setiap kali menahan sakit,perit,menahan tangis...menahan segalanya..tangan seperti mengenggam sesuatu dalam satu tarikan nafas yang panjang...abah........genggaman nasi panas kepal dalam genggaman tangan dulu...rupa rupanya ketahanan diri ini...Abahhhh...

Sama-samalah kita doakan semoga Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang memberikan kesembuhan kepada beliau.

31 ulasan:

  1. Semoga Allah mempermudahkan dan meringankan...

    BalasPadam
  2. Ya Allah kak, kesiannya dia, saya doakan semoga dia cepat sembuh..Bila baca kisah orang baru tau ada lagi mengalami keadaan yang lebih perit..Semoga dipermudahkan segalanya untuk dia dan keluarganya..

    BalasPadam
  3. Insya Allah..dgn berkat doa kita semua moga dipermudahkan ujian itu

    BalasPadam
  4. Insyallah moga cepat sembuh.. dan tabah menghadapi segala apa jua cabaran..

    BalasPadam
  5. Smoga cepat sembuh dan di beri kekuatan yg tinggi dariNYA utk melawan penyakit.

    BalasPadam
  6. InsyaAllah, moga kekuatan diperolehi dalam menempuhi dugaan dan ujian dariNya :)

    BalasPadam
  7. Allahu Rabbi...sangat payah ujian yang dia lalui.

    Moga Allah ringankan penderitaannya..

    BalasPadam
  8. Semoga dia tabah menghadapi nya n cepat sembuh..amin :)

    BalasPadam
  9. Balasan
    1. Macam-macam sakit dihidapinya. Bacalah blog beliau.

      Padam
  10. moga cepat sembuh dan doakan tebaik utk belliau amin.....

    BalasPadam
  11. As salam Kakcik,

    Sempat menjenguk ni tgk title tu terus tertarik! Nak pergi jenguk empunya blog...walau apa jua ujian buatnya moga dia tabah!

    BalasPadam
  12. semoga dipermudahkan segala urusan. insya Allah

    BalasPadam
  13. Sebak sgt rasanya...semoga Allah permudahkan segala yg baik2 utk nya....

    BalasPadam
  14. semoga dia tabah..dan semoga Allah sentiasa ringankan bebannya hendaknya..

    BalasPadam
  15. Ya Allah.. semoga dia diberikan kesembuhan hendaknya, insyaAllah..

    BalasPadam
  16. ALLAH gives syifa' to her INSYALLAHH...

    BalasPadam
  17. Walau tak tabah tapi terpaksa juga menahan ujian. Moga diberi kesembuhan olehNya.

    BalasPadam
  18. semoga beliauncepat sembuh dan tabah menghadapinya

    BalasPadam
  19. Ya Allah....semoga di ringankan beban & penderitaannya.

    BalasPadam
  20. semoga diberi ketabahan di atas ujian dari-Nya.. :( sedih sgt2 tgk.. :(...

    BalasPadam
  21. moga cepat sembuh dan tabah menghadapinya..

    saya pun suka lagu fauziah Latiff ni...menusuk jiwa...

    BalasPadam
  22. Amin ya rabbal alamin.insyaallah,terima kasih banyak banyak pada kak chik dan sahabat dan sahabat kerana sudi mendoakan,di atas keperihatinan,dan sokongan yang di berikan.Ujian Ilahi pada saya..Hanya Allah sahaja yang dapat membalasNya.Saya doakan kak chik dan sahabat dan sahabat semua semoga diberikan kesihatan yang baik,di anugerahkan usia yang berkat,dimurahkan rezeki,diberikan kesejahteraan dan sentiasa berada dalam rahmat dan lindungan Allah Taala.amin ya rabbal alamin.terima kasih banyak banyak kak chik di atas keperihatinan kak chik..Moga Allah jauhkan penyakit atau musibah dari kak chik sekeluarga.amin ya rabbal alamin.

    BalasPadam
  23. Amin ya rabbal alamin.insyaallah,terima kasih banyak banyak pada kak chik dan sahabat dan sahabat kerana sudi mendoakan,di atas keperihatinan,dan sokongan yang di berikan.Ujian Ilahi pada saya..Hanya Allah sahaja yang dapat membalasNya.Saya doakan kak chik dan sahabat dan sahabat semua semoga diberikan kesihatan yang baik,di anugerahkan usia yang berkat,dimurahkan rezeki,diberikan kesejahteraan dan sentiasa berada dalam rahmat dan lindungan Allah Taala.amin ya rabbal alamin.terima kasih banyak banyak kak chik di atas keperihatinan kak chik..Moga Allah jauhkan penyakit atau musibah dari kak chik sekeluarga.amin ya rabbal alamin.

    BalasPadam
  24. Semoga Allah meringankan penderitaan yg dialami Alia dan semoga Alia terus sabar dengan ujian ini. Saya amat terharu dan insaf dengan kisah Alia. Sesungguhnya beliau adalah insan yg terpilih.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.