Kawan-kawan kakcik

Rabu, 2 Mei 2012

Jom jalan-jalan di pasar ikan, Kota Kinabalu...

Kepala ini untuk dihantar ke Restoran Kari Kepala ikan ke?

Kakcik tak pernah makan udang ini.  Sedap ke?

Kesian... 'katil'nya tak cukup besar!

Kenyang sebulan kalau sekali hadap ni!

Elok je tersusun.  Alaaa... janganlah jeling, kakcik tumpang ambil gambar je. :)

Harga udang ini jauh lebih murah dari yang dijual di Pasar Chow Kit.

Kakcik tak beli udang ni. Bagimanapun, bila sudah namanya rezeki,
kakcik dapat udang yang lebihkurang sama secara percuma
dari kemurahan hati Yan.


Habis sirip yu ini kena 'cantas'.

Tidak banyak kerangan di pasar ini.



Ada hati nak bawa ikan itu naik kapalterbang ke bang?

19 ulasan:

  1. aduh bestnyer kak.... nmpak fresh2 lg... udang2 tu pun besarnyer... aduhla... kalu dpt mkn tu mmg jwbner naik gtl2 seminggu... heheheh

    BalasPadam
  2. Kakcik...kerangan mmg tak bnyk, mahal reganya. Udang yg besar tu mmg sedap, harga pun sedap ler. Kakcik pergi pasar filipina tak? mesti bw balik mutiara..

    BalasPadam
  3. mak! sy geram betul la tgk udang2 kat sana. mesti fresh je kan? mmg tau murah sgt la dr kat sini..ketam xde ketam?

    BalasPadam
  4. tiba2 terbau kesegaran pasar ikan di Kota Kinabalu


    cute la muka ikan yu tu dr pandangan bawah..

    BalasPadam
  5. bila kakcik ke KK ni? Wani tak penah sampai sana pon... :(

    BalasPadam
  6. kat KL ni susah nk dpt ikan segar mcm tu..dahla tak segar mahal pulak tu..hhmm..

    BalasPadam
  7. Lobster tu best tau kakcik..saya pernah makan..

    Best betul pasar ikan dia kan..unik, dah macam pasar ikan kat jepun pulak

    BalasPadam
  8. awek-awek tu murah senyuman, tak?

    BalasPadam
  9. best tu kakcik..suka tgk ikan segar bugar camtu..mesti isi ikan2 tu manis belaka..

    BalasPadam
  10. kak cik..bestnya tengok udang yang banyak tu..udang nyang besar sangat tu tak pernah makan..

    BalasPadam
  11. udang fresh! eh, mane leh cantas sirip yu lagik... sian dia

    BalasPadam
  12. Salam Kakcik,
    ikan kat pasar KK memenag fresh, besar dan murah!

    BalasPadam
  13. Tengok semua ikan, udang tu terus terbayang masakan2 berasap atas meja...ok nampak sangat saya tengah lapaq ni :D

    BalasPadam
  14. fresh nye semua seafood tu...
    tetiba terasa nak makan seafood :)

    BalasPadam
  15. kakcik..
    saya tercari-cari sotong di dalam gambar...hehe...
    tak ada..huhu... :(

    saya pun tak pernah makan udang sebesar itu. yang pastinya semua nampak fresh.

    BalasPadam
  16. Sodap tuh ikan2 segar semernyer

    BalasPadam
  17. salam kenal... amboi, bestnya sea food... kalau gi KK, mesti makan seafood, especially udangnya.. besar2..

    BalasPadam
  18. Bestnyer ..nampak segar ikan2 tu. Mama baru kirim teman seopis belikan ikan masin Lumi dan terubuk dari Sabah...

    BalasPadam
  19. Banyaknya ikannn, saya memang giler mkn ikan..nak kirim ikan la kakcik, ciann saya. Nanti belikan ikan duyung sekor untuk saya yea kak.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com