Kawan-kawan kakcik

Ahad, 15 April 2012

Sarapan apa kawan-kawan?...

Pagi ini kakcik beli lagi nasi lemak yang siap dibungkus.  Hanya RM1.00 sebungkus.  Kawan-kawan yang pernah menjamah nasi ini semasa pertemuan di rumah Dato' LF mengakui keenakan nasi lemak ini.

Hari ini kakcik beli sepuluh bungkus.
Selain dari nasi yang elok masak, sambalnya adalah penyedap sebenar
nasi lemak ini.


Setiap 5 biji kuih berharga RM2.00

23 ulasan:

  1. saya belum sarapan lagi .. sebab asyik menghadap komputer.

    di mana beli nasi lemak tu ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di Cheras Baru. Dekat dengan rumah saya, tapi kalau berjogging ke situ memang basah baju dek peluh. :)

      Padam
  2. Lama dah tak sarapan dgn nasi lemak ni.
    Pagi ni sarapan kek pisang je kak..:)

    BalasPadam
  3. Kat area tmp kakzana ni, susah nk jumpa nasi lemak yg sdp.
    Kakcik dah sihat? Murahnya nasi tu....untung ke?

    BalasPadam
  4. Salam,
    Kakcik, moga kakcik kembali sihat. Tentang nasi lemak tu, memang best .... simpan sampai ke tengah hari masih sedap lagi ... sambalnya diasingkan dan dimasukkan ke dalam bungkus plastik kecil.

    Ok. rehat2 kakcik

    BalasPadam
  5. Tak sarapan lagi
    Ada yg terus lunch aje ni kang
    Hehe

    BalasPadam
  6. saya mkn kuih mak buat. heheh. air nye je saya buat.

    mak tak sihat ye haritu? skrg mcm mana? dah ok? take care ye mak~

    BalasPadam
  7. lya makan meehoon j td...
    xleh mkn nasi lemak pg, sbb mata cpt mgantuk nk buat kerja..

    BalasPadam
  8. ari ni makan roti canai buat sendiri...rasa dah ada tapi bila nak tebar tu tak jadik..tapi okaylah buat sendri..puas hati..hihi :) alhamdulillah

    BalasPadam
  9. lapar tengok nasi lemak..belum makan apa2 pun lagi..huhuh

    BalasPadam
  10. salam kakakku kakcik..
    saya jarang menjamah nasi lemak.. kawal sikit makan sbb kolestrol mula terbentuk dlm darah..

    BalasPadam
  11. Nasi lemak neh mcm org kelate yg buat. Kekuih tuh yg sy suka..

    BalasPadam
  12. Pagi ni makan sikit nasi goreng, popiah goreng semalam. minum coffee. keyang sampai la ni..

    BalasPadam
  13. Kakcik, memang sedap betul nasi lemak singgit..payah nak cari yg pack sambal asing2 cmtuh.

    BalasPadam
  14. cair air liur nengok sambal nasi lemak tu...
    saya suka sambal yg kalernya merah nyala2 camtu...
    baru syok makan! heheh

    rm14 utk bekfes? kalo masak sendiri boleh dapat nasi lemak lauk ayam rendang/goreng hehehe...jgn marah!

    BalasPadam
  15. pagi tadi makan nasi lemak yang dibuat wife. sedap makan yang dibuat sebab boleh tambah sambal ikut suka hati. nak makan telur rebuh berapa biji pun boleh. huhuhu...sudahnya menu pagi di bawa ke tengahari. nasib baik dah abis semua tadi...kalau tak mesti di bawa ke menu malam lagi hihihihihi

    BalasPadam
  16. Salam..

    Saya suka nasi lemak, tapi tak mau yang pedas.. Hehe.. Saya tak tahan pedas.. haha..

    BalasPadam
  17. Saya setuju..penyedap nasi lemak datang dari sambalnya...

    BalasPadam
  18. cik ina Terkejut ada nasi lemak RM1.00 lagi , murah rezeki yang menjualnya, nampak banyak nasi lemak tu, kuih pun nampak besar.

    BalasPadam
  19. Kakcik... kt shah alam ada lagi nasi lemak singgit tu (gerai kt pasar org kaya bak kata Kak Yan). Abg bob pun pernah rasa saya bw ke opis.. comel sgt kecik2.. hehe

    BalasPadam
  20. As salam Kakcik,

    Apa khabar? Nasib baik Marya dah makan klau tak terliur tgk nasi lemak daun pisang tu...tgk pun sedap! Masih ada lg yg dijual harga RM1, pandai k.cik cari tmpt yg murah... Bagusnye :)

    BalasPadam
  21. kalau sambal tak sedap...terus patah selera..k.cik dah sembuh?

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.