Kawan-kawan kakcik

Selasa, 17 Januari 2012

Yang kusantap di pagi tadi...

RM1.50 sahaja

Air masak sejuk yang dibawa dari rumah.  Berazam untuk minum lebih banyak air kosong.

Sengaja nak menggoda.  Siapa teringin, jemputlah datang ke rumah. :)

49 ulasan:

  1. cempedak ke nangka tu mak?

    kalau nangka saya lari, tapi kalau cempedak saya mariiiii!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cempedak la yang... jom le singgah ke rumah. :)

      Padam
  2. Tengah berdiet ke kakcik...sikit je makan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu baru intro je tu... belum makan tengahari lagi! :)

      Padam
  3. skang jugak saya sampai kakcik..tp cempedak tu saya baru jer goreng semalam..huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboiiii... macam tahu je nak sampai ke mana tu. Nak lunch dengan kakcik, boleh juga. Meh le. :)

      Padam
  4. Salam,
    RM1.50 tu murah sangat kakcik ... dgn macam2 di dalamnya. Hari Ahad nanti, bawak sebungkus dua

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam. Ahad nanti mungkin saya tak hadir sebab nak balik ke KK. :(

      Padam
  5. tergoda dgn cempedak tu... kalau digoreng tu alamak sodapnyeeee.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedap sangat - isinya tebal dan manis. :)

      Padam
  6. sedapnya cempedak..isi dia banyak:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang berbaloi membelinya dengan harga RM4.00/kg. :)

      Padam
  7. Sedapnye... cempedak tu kan kakcik?
    Botol air tupperware tu sy pun ade :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya.. cempedak.

      Botol air tu kakcik dapat percuma sempena apa dah tak ingat, pihak pejabat yang beri. :)

      Padam
  8. aishhh...kecur plak ayaq liur nih...nak g makan dulu laa...hehehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak pergi makan apa tu Yan? Mintak sikit. :)

      Padam
  9. bestnye cempedak tu kakcik..goreng makan panas2..wow mabeles...ehhehe...

    saya pon kene minum air byk2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang tak laratnya bila minum banyak ni, kena kerasp juga berulang ke bilik kecik. :)

      Padam
  10. sarapan kita sm la kak cik
    tp ada org belanja hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seronoknya ada orang belanja, dapatlah berjima sikit. Tapi, lain kali, boleh belanja dia pula, kan? :)

      Padam
  11. serius Kak Cik.. telan air liur Nida lihat nangka tu. Memang buah peberet tu. Minggu lepas punyalah teringin nak makan nangka sampai beli yang dalam tin tu... tapi tak sesedap yg fresh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu cempedak la sayang, nangka lain sikit rupanya. Lagipun nangka orang tak buat goreng, kan? :)

      Padam
  12. makan cempedak pagi2 hari ke kakcik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak aih... cempedak tu sebagaqi selingan je. :)

      Padam
  13. Balasan
    1. Hehehe... di sebelah Utara, cempedak goreng memang disebut cucoq cempedak, kan? :)

      Padam
  14. uih... bio betul kakcik... mmg kira murah sgt nih... kat mane eik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat kantin pejabat kakcik, meh le datang sini kita makan sama2. :)

      Padam
  15. kak pos boleh tak , nak ke rumah jauh sangat hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alamak, kena keringkan dulu baru boleh dipos la, Amy. :)

      Padam
  16. saya tengah lapa ni kakcik...
    jap lagi nk kuar mkn ni...

    BalasPadam
  17. suka cempedak goreng...minta sikit kakcik..hiii:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Meh alamat, kakcik poskan (agak2 sempat sampai dalam keadaan baik, tak?) :)

      Padam
  18. mak mmg suka mkn cmpdak ye? rasanya byk kali dh nmpk cmpedak kat blog mak..hihi..sy smpai xlalu nak makan..byk pokok cmpdk kat kmpung tu..mbusuk je..

    *mak ddk mana ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cempedak tu sebenarny dibeli sekali saja sebanyak dua biji. Sengaja mak tayang berkali2.

      Mak tinggal berhampiran Pandan Indah, Ampang. :)

      Padam
    2. mcm agk jauh je... =P

      kalau x boleh sy hntr cmpedak kt mak..tiap kali blk kmpg sy bwk blk berbiji2 cmpdk bg fmly tunang..

      Padam
  19. kak cik..cempedak..kalau dirumah akak ni tak sempat nak goreng dah licin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di rumah kakcik masih ada lagi yang disimpan dalam peti sejuk. :)

      Padam
  20. Saya suka mkn bila dah digoreng...yg mentah tu kureng sikit...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik pun suka yang digoreng, tapi bila ada penyakit 'M', makan mentah je. :)

      Padam
  21. salam kak chik...

    tergoda dgn cempedak tu...nak gi carilah hujung minggu ni..rasanya dh lama sgt x mkn...

    BalasPadam
  22. kakcik, sama lah menu sarapan kita.. :)

    dah banyak hari asyik terbau-bau cempedak goreng..rumah sebelah menyebelah agaknya..kat tepi jalan tak jumpa pulak orang berjual..kalau tak, boleh beli...:( sedihhh...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com