Kawan-kawan kakcik

Selasa, 17 Januari 2012

Aku lebih rela bermadu dari membiarkan suamiku begitu...

(ish... ini nanti ada yang terlompat-lompat tak sabar nak letak komen dia yang entah apa-apa tu... tak habis-habis dengan nikah siamnya, sedangkan dia sendiri entah satu bini pun tak ada....)

"Saya beruntung kerana keluarga dan isteri saya, Fyza memahami tugas saya selaku seorang pelakon. Mereka tahu saya lakukan semua ini untuk tugas saya dan saya juga akan bertindak profesional. Isteri saya tidak kisah, kerana dia tahu saya ramai 'teman wanita' dalam setiap produk lakonan saya," tutur Zul.


Selanjutnya, bacalah sendiri di KOSMO ONLINE ini.



36 ulasan:

  1. Assalamualaikum, slm pagi kakcik,
    macam2 cara nk mengejar glamour duniawi...kalau suami membiarkan isterinya begitu dikatakan dayus, tapi sebaliknya pula dgn hal yg ini...jahil sungguh!, rela bermadu...dpt jugak payung emas di mahsyar nanti..kan kakcik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'alaikummussalam PCL...

      itulah... konon atas nama seni atau kerana kemewahan duniawi, halal haram ditolak ke tepi... :(

      Padam
  2. Sejak setting komen ditukar sebegini, banyak blog yang saya terpaksa refresh berkali kali kali... baru muncul ruangan komen.

    Sebab itu blogger KOMSENSEN pun pernah tanya, komen tak nampak. Saya pernah kena, sekarang saya dah tahu dah. Refresh lagi dan lagi... ruangan komen ini akan keluar juga akhirnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Azie... Ruang baru ni memang mengong sikit. Kakcik pun kadang kala kena 'keluar masuk' untuk balas komen. Nak nampak canggih punya pasal... kenalah tabahkan hati. Hehehe...

      Padam
  3. isteri mithali tu....
    bukan senang nak dapat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Q... mithali ke mikari? Terlebih rempah pun, tak sedap juga! ;-)

      Padam
  4. atas tiket berlakon...semuanya di'halalkan'...
    ngeri bila baca

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mimi... bila bercakap macam 'tak ada pegangan' ni... aduhai... dibimbangi menjadi ikutan... :(

      Padam
  5. benci bila baca statement dari pelakon "saya ikut permintaan/arahan/kehendak pengarah"
    suruhan/arahan Allah korang tak nak ikut pulak

    BalasPadam
    Balasan
    1. 'Mereka' seolah lupa bahawa rezeki itu dari Allah juga datangnya.

      Padam
  6. berlakon ke tidak..hukum tetap sama

    BalasPadam
    Balasan
    1. Acik Erna...

      ya, hukum Allah tidak berubah mengikut kemahuan kita. Matlamat tidak akan menghalalkan cara. :(

      Padam
  7. Ouh, si pengomen nikah siam tu lelaki ke Kakcik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fara...

      yup... biasanya dia akan komen bila catatan ini 'sudah ke belakang'...

      Padam
  8. saya tak sanggup dimadu kakcik...

    kepada yg belum kahwin jangan kahwini artis...

    suruhan pengarah bermatian-matian dikerjakan bagi nampak real..suruhan Allah SWT........??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ros...

      andai ditakdirkan kakcik bermadu, kakcik akan menerimanya dengan rela kerana itu sudah ditetapkan oleh Dia Yang Maha Kuasa. Mungkin pada awalnya kita akan memberontak, tapi bila diingatkan kembali, bukankah bermadu itu memang dihalalkan dan Rasulullah SAW sendiri mengamalkannya.


      Siapalah kita untuk mengharamkan apa yang Allah telah halalkan. Samalah juga siapa kita untuk menghalalkan apa yang diharamkan olehNya. :)

      Padam
  9. bermadu owhhh topik sensitip tp byk pahalanya kalau benar caranya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aju...

      pahala itu akan datang kalau kita redha. Tapi kalau sebaliknya, mungkin bala pula sengaja dicipta. :)

      Padam
  10. tapi kalau saya tak tau la nak ckp apa..kalau benda dah berlaku nak buat mcm mana...
    tapi kite kena la bersiap sedia segala kemungkinan yg akan bakal berlaku akan dtg tidak la kite ketahui sekarang ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya Ain...

      sepanjang mengharungi perjalanan hidup, kita tidak boleh terlalu yakin menduga apakah yang ada di hadapan kita...

      Padam
  11. Pelik bila baca statemet dia "Saya beruntung kerana keluarga dan isteri saya, Fyza memahami tugas saya selaku seorang pelakon."

    Namun sebaliknya dia patut kata " Saya sangat rugi kerana keluarga dan isteri saya tidak memahami bahawa saya seorang muslim, banyak dosa yang saya tanggung bila saya melakukan semua itu mengikut kehendak pengarah."

    Satu Malaysia boleh tonton tu...huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. -yus-...

      'permainan' dunia membuatkan manusia jadi alpa!

      Padam
  12. persepsi dan pandangan manusia yang berbeza...

    BalasPadam
    Balasan
    1. D/O...

      namun Allah tak pernah lepas dari 'memandang' kita...

      Padam
  13. Salam Kakcik,

    He he he...tapi tak kenal siapa diorang ni, jarang tngok drama/filem Melayu nih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Yong...

      bukan popular mana pun dia...

      Padam
  14. atas nama seni dan demi mencari sesuap nasi katanya...

    adehhhhhhhhhh!~ sakit jiwa bila baca statement retis2 nan hado nihhh!~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Su...

      takut nanti ada yang ambil kenyataannya itu sebagai 'sumber rujukan' pulak! :(

      Padam
  15. agak2 abang mus tersengeh2 tak bila baca tajuk entri ni.. hihi.. (lawak manja ngan kakcik)...

    saya tak mintak dan tak mau dimadu kakcik, namun, seandainya itulah kehendak yang Maha Kuasa, sudah pasti itulah yang terbaik.. huhu.. redha dalam paksa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ana...

      Abang Mus selalu kata, 'dah elok tido lena, buat apa nak cari penyakit?'...

      Esok2 tak tahulah pula, bukan 'kerja' kita nak menentunya, kan? :)

      Padam
  16. ikut perintah pengarah boleh...patuh larangan perintah yg MAHA AGUNG itu mcm mana pula...tak kisah berbogel...alahaiiiii....semoga beliau berfikir semula apa yg dikatakannya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eye_nee...

      masih ada jalan untuknya 'kembali', kan? :)

      Padam
  17. professional yg membawa kpd kejahilan.

    BalasPadam
  18. Kenyataan Zul cam pelakon hollywood lak..terlebih garam sudah huhu

    BalasPadam