Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 20 Januari 2012

Sendiri melayan resah hati...

... tidak sama sekali menagih simpati
namun mengharap ada yang mengerti ...

Gambar tahun bila entah...

Sarapan pagi ini :
'Kau ada?'

MUTIARA WAHYU yang kuterima melalui sms pagi ini : "(Iaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingati Allah SWT. Ingatlah! Hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenteram." (Al-Quran Surah Ar-Rad : 28) - Terima kasih 'sahabat' yang tidak pernah lupa mengirimkan petikan Al Quran/Hadis pada setiap pagi Jumaat.  Semoga Allah SWT sentiasa merahmati dirimu dan keluargamu.




29 ulasan:

  1. salam pagi jumaat mama :)
    moga ceria2 selalu...

    BalasPadam
  2. Assalammualaikum Kakchik

    Moga kita semua sama2 berbahagia didunia dan akhirat.
    Makan apa hari ni?

    BalasPadam
  3. Kakcik sedih ke pagi nie? jgnlah mcm tu. Happy2 k?

    BalasPadam
  4. teman baghu bace ayat same semlm dlm english :)
    insya Allah ahad ni ke shah alam. hatimanis teman keluorkan lampu ijo bile teman nyebutnye semlm. ade nk ngighim ke?

    BalasPadam
  5. SALAM,
    Tak payah dipinta ... LF memang sedia mengerti ... Ayat itu juga amat bermakna kpd LF dan isteri. InsyaAllah, jika diizinkan Allah, kita bertemu ... utk merapatkan lagi hubungan ukhwah kita ... makan2 tu perkara kedua.

    BalasPadam
  6. Akak kenapa? harap2 akak ok selalu menjelang cuti panjang ni..selamat bercuti kak...

    BalasPadam
  7. salam jumaat yang indah
    buat kakcik dan keluarga

    harap harap sihat seadanya

    air tu sya nak sikit boleh?

    BalasPadam
  8. kenapa ni kak??? sayu aje iols baca entry kakcik ni!

    BalasPadam
  9. hi kakcik SMTI - Benar, dengan hanya mengingati Allah hati akan tenteram (Ada kawan pernah terjebak masa di US dulu, syukur sekarang dah taubat nasuha)

    BalasPadam
  10. Kakcik... jom,, lunch time ada 2jam
    saya ronda ronda kat pavillion ni kakcik..

    BalasPadam
  11. resah di hati usah dilayan. nanti tambah parah. buat tak tau je kak... bykkan doa.

    BalasPadam
  12. weekend yang panjang...
    rehat2 ye kak ;)

    BalasPadam
  13. saya tak de la kakcik...
    ada milo 3 in 1 jer...

    BalasPadam
  14. semoga kehadiran teman-teman ke blog ini menceriakan hati kakcik ya :)

    BalasPadam
  15. Kakchik.. sedih..amarah...suka dan duka lumrah kitaran hidup...

    BalasPadam
  16. Salam Kakcik,

    Dah OK ke Kakcik? Semoga tenang menghadapi segala dugaan dan ujianNya.

    BalasPadam
  17. salam buat kakakkukakcik..

    dalam gambo tu idok la nampok sedihnye.. nampok marah ada ! hahaha.. jgn marah kakcik..hahahaha

    BalasPadam
  18. moga kakcik bahagia & ceria di hari ini, esok, lusa dan hari seterusnya...

    BalasPadam
  19. salam kak chik...

    gmbr tersebut tak ubah bak tengku puan pahang...

    BalasPadam
  20. beruntung sunggah akak mempunyai sahabat yang sebegitu..... bertuah

    BalasPadam
  21. k.cik,
    Saya miss entry ni..hrp hati yg gundah gulana kembali ceria :) Roti gargenia dgn tea tu xde kat sini :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.