Kawan-kawan kakcik

Isnin, 9 Januari 2012

Bersantai di rumah Dato' LF dan sedikit pengumuman...

Pengumumannya - pada pertemuan bertarikh 18/12/2011 yang lalu di rumah Dato' LF, ada sesiapa tak yang tertinggal ZIRAFAH ini :

Sila mengaku, kalau tidak nanti kakcik jual (tapi bekas ni masih di rumah Dato') bekas ni pada pembeli besi buruk! :)
Pengumuman lain - sesiapa yang punya masa, bolehlah berkunjung untuk menuntut ilmu di rumah Dato' seperti jadual berikut :



Sedikit gambar lain yang berkaitan dengan pertemuan yang santai dan harmoni pagi tadi :


Duku ini Anaa yang bawa.  Manis sangat-sangat.

Seorang menangis, seorang lagi sibuk nak bercakap!

Kamera yang turut hadir (gambar ini dirakam menggunakan telefon bimbit).

42 ulasan:

  1. berhajat satu hari dapat sampai ke musollah ehsan. semoga usaha dato' LF dan isteri diberkatiNYA. Amin.

    BalasPadam
  2. Salam,
    Tkasih kakcik kerana war-warkan aktiviti Musollah Ehsan (ME). ME adalah kemudahan percuma untuk aktiviti2 yg selaras dgn tuntutan agama kita.

    BalasPadam
  3. Kalu nak ikutkan kata sorang kawan saya (guru), air bergas ni kurang elok untuk bebudak yang menuntut ilmu.

    Saya teruja tengok Duku tuh!

    BalasPadam
  4. Oh ya tuan tapak rumah!

    Bekas nasi lemak saya yg hijau tu ada di manaaaa....?

    BalasPadam
  5. selamat malam kakcik
    sebab ayu sibuk hujung minggu..
    ayu baca 3 entry kakcik..
    alhamdullilah,. berjaya lagi buat perjumpaan..
    ikhlas, saya rasa kalian semua amat baik hati malah pelbagai ilmu kalian titipkan buat kami
    syukur dapat kalian semua

    tahniah buat dato dan datin y membuat amalam ibadat seperti ini..
    kalau lah dekat, saya juga ingin belajar mengaji dengan beliau

    BalasPadam
  6. saya baca blog dato LF selepas baca entri kakcik .. memang ada jemputan di sana.

    BalasPadam
  7. Cyana...

    nanti kita pergi sama-sama, ya... :)

    Kalau Cyana nak pergi sendiri pun, rumah Dato' tak susah nak cari. :)

    BalasPadam
  8. W/salam Dato'...

    semoga ada yang sudi mengambil kesempatan itu. :)

    BalasPadam
  9. Dr Faiz...

    air kosong dan teh O panas pun ada juga. :)

    BalasPadam
  10. Azie...

    duku itu memang sangat2 manis. Bukan main banyak kakcik makan dan syukur Alhamdulillah, ia tidak memudaratkan kesihatan kakcik yang pantang tersilap makan... :)

    Tentang air gas itu, kakcik pun pernah mendengar begitu.

    BalasPadam
  11. Azie...

    bekas hijau tu??? Ada kat rumah kakcik... hehehe...

    BalasPadam
  12. Selamat pagi Ayu...

    ruang belajar di ME memang sangat selesa, ditambah pula dengan ruang sanati di bahagian hadapan rumah. :)

    BalasPadam
  13. Kanda AL...

    buatlah perjumpaan di rumah tuan pulak. :)

    BalasPadam
  14. hehehe....ingatkan sape bawak zirafah gi jejalan umah orang :)

    BalasPadam
  15. eelobor...

    zirafah tu rendah je. :)

    BalasPadam
  16. kak, mata duk melilau mencari di mana zirafah yang tinggi itu, rupanya dah femes ek dia sekrg? hehehehhe

    BalasPadam
  17. Aju...

    zirafah sekarang dah tak berjalan sendiri. :)

    BalasPadam
  18. Aina tak dapat datang. sibuk usrusan sekolah anak2 yang belum beres. Insyaallah lain kali kita jumpa lagi.

    Aina tak bela zirafah hanya ada topi mexico tp nyaris2 juga tertinggal dulu....:)

    BalasPadam
  19. yang pasti bukan saya yang bela zirafah tu! hahaha!!!


    *


    mak, uncle LF, dll - maaf ye saya tak dapat datang...maklum le kakak sulung. eh? hahaha!!

    BalasPadam
  20. Aina...

    InsyaAllah, akan ada lagi pertemuan susulan nanti. :)

    BalasPadam
  21. KhaiRin...

    ada perbincangan serius dan ada juga gelak ketawa... :)

    BalasPadam
  22. GB...

    nanti bila mak buat peretmuan di rumah mak, GB kena datang bantu, tau. :)

    BalasPadam
  23. LS Hamzah...

    kenapa tak datang semalam? Lain kali, datang ya? :)

    BalasPadam
  24. kakcik....
    sihat?

    alahaiiii...bila laa kita dapat jumpa lagik...huhuhu

    BalasPadam
  25. wp tak ramai tetap nmpk meriah.. seronoknya..

    BalasPadam
  26. uihhhh ramainya kamera yang hadir.... hehehehhe

    BalasPadam
  27. kalau dekat nk juga sy tumpang belajar agama di rumah beliau

    BalasPadam
  28. Salam kak seroja

    Saya selalu tk nama kak ni kat mana2 blog.Saya link blog ni. Moga satu hari saya dpt bertemu dgn tuantanah ni.
    Terimakasih.

    BalasPadam
  29. Azian...

    kalau nak cerita yang sebenarnya, kakcik memang kurang sihat. Pagi tu pun rasa berat sangat untuk bangun dan keluar ke pejabat. Rasanya kakcik perlu bercuti untuk 'tenangkan diri'. :)

    BalasPadam
  30. Morning kakcik Seroja,,
    Ukhwah membawa berkat. Alhamdulillah..

    **tumpang gembira..

    BalasPadam
  31. Hanis...

    memang meriah dengan gelak ketawa. :)

    BalasPadam
  32. Alimaz...

    peretemuan tak lengkaop tanpa kamera. :)

    BalasPadam
  33. Rina...

    peluang untuk belajar ada di mana2, cuma mungkin kita yang kesuntukan masa. :)

    BalasPadam
  34. Mama Ju...

    InsyaAllah, mungkin satu waktu nanti kita dapat bertemu juga. :)

    BalasPadam
  35. mamaju, dh jumpa nnti terus 'jatuh cinta'...hahahahah

    nasik lemak kak AA mmg vaa vaa vvoommm... bukan bodek neh tp kenyataan... errr, dh lupa nk komen aper...hihihihi

    BalasPadam
  36. D/O...

    nanti kita 'set' masa untuk berjumpa pula, ya. :)

    BalasPadam
  37. Ayu...

    jatuh cinta??? Yang bener bukkk... ;-)

    BalasPadam
  38. kak azie ada kirim nasi lemak? apsal saya tak dapat rasa... serius, masa saya sampai tak nampak pun.. :)

    BalasPadam
  39. Anaa...

    maknanya waktu Ana sampai, nasi itu telah selamat dikhatamkan. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.