Kawan-kawan kakcik

Khamis, 1 Disember 2011

Yang menarik perhatian di sepanjang perjalanan...

Masjid baru Kota Lama Kiri, Kuala Kangsar yang masih dalam pembinaan.

Ini pula masjid lama yang masih digunakan.


Tokong Cina 'dalam' bukit di Ipoh.

Jambatan ini terletak di Pekan Chemor.  Pernah jentera bomba tersekat di ini!

Jambatan Iskandar (konon nak berbahasa Inggeris sangat, lalu disebut Ghotok (Jambatan) Iskandar Bridge)

Replika Labu Sayong.

Ibu Pejabat (Bapa Pejabat di mana ya?) Polis Daerah Sungai Siput yang masih dalam pembinaan.

Menghala ke Bukit Beruntung, lebuhraya PLUS sesak sesesak-sesaknya akibat
kemalangan yang melibatkan sebuah kereta mewah.

Menuju masuk ke hutan batu.

32 ulasan:

  1. Sama macam saya suka snap snap dari dalam keta.

    BalasPadam
  2. Azie...

    kakcik kalau tak snap-snap tu, tidur la - apa lagi. :)

    BalasPadam
  3. SALAM,
    NOSTALGIK .....TENGOK GAMBAR, TERINGAT TEMPAT LAMA TEMAN ... TERIMA KASIH ATAS PERKONGSIAN

    BalasPadam
  4. sempat ye kakcik snap, kalau saya herm, alamatnya melepasla tempat indah yang cantik.

    BalasPadam
  5. dulu saya matriks kt bercham, mengimbau kenangan dolu2 hehehhe

    BalasPadam
  6. hahaha
    maxam sama jewk hobi..
    suka bila duk dalam keta tgkap2 gambar

    BalasPadam
  7. Jambatan kat Pekan Chemor tu... iols selalu lalu... pegi umah sedara-mara kat sana
    dan kat Ipoh memang banyak tokong cina dalam bukit....

    BalasPadam
  8. sy kalau naik kereta pon suka tgk view..x brp suka tido..

    BalasPadam
  9. W/salam Dato'...

    saya pun kiranya menyusuri kenanganlah... hanya jengah sekali sekala...

    BalasPadam
  10. eLL...

    suami kakcik dah tahu hobi kakcik. Kalau perlu, dia sanggup berhentikan kereta seketika untuk kakcik ambil gambar. :)

    BalasPadam
  11. Aju...

    adalah antara tempat itu yang Aju tahu, ya? :)

    BalasPadam
  12. Lelaki ini...

    kalau memandu sendiri, mungkin kakcik susah nak ambil gambar. :)

    BalasPadam
  13. Su...

    sekarang dah ada jambatan baru di situ. :)

    BalasPadam
  14. Rina...

    ralit kan melihat keindahan alam. :)

    BalasPadam
  15. Dalam kata menarik menikmati keindahan kakak rasa masa jem yg tak menarik agaknya kakcik....

    BalasPadam
  16. tokong cina dalam bukit tuh area tambun ker kakcik?

    BalasPadam
  17. kakcik,
    Saya suka tangkap gambar awan semasa dalam kereta.Bentuk macam macam yang ada.Ada teringat nak buat cerita kanak kanak guna gambar awan.

    BalasPadam
  18. 2 gambar terakhir tu yg tak best! Rupanya dah sampai KL! Mmg tak best!

    BalasPadam
  19. Kakzakie...

    tersekat dalam kesesakan memang sangat merimaskan. Tambahan pula bila melihat pemandu2 yang 'tak reti bahasa' - laluan kecemasan pun mereka redah hingga menyulitkan kerja pihak polis dan ambulan. :(

    BalasPadam
  20. Mimi...

    mungkin tiada urusan di sana, kan? :)

    BalasPadam
  21. macam ada rerama dlm perut saya bila terpandangkan tokong dalam bukit tu kakcik...taktau naper...

    BalasPadam
  22. eelobor...

    ya, tepat sekali. Di daerah Tambun. :)

    BalasPadam
  23. Cikgu...

    sebenarnya banyak gambar awan yang saya rakam. Tapi saya dah naik segan nak letak dalamm blog! Saya memang sangat 'mencintai' keindahan bentuk awan gemawan. :)

    BalasPadam
  24. Fara...

    memang tak best bila dibandingkan dengan ketenangan di luar KL. :)

    BalasPadam
  25. Q...

    eh! rerama tu buat apa dalam perut Q tu? Dia geletek2 ya? :)

    BalasPadam
  26. abk...

    kakcik 'balik kampung' pada Sabtu dan Ahad lepas. :)

    BalasPadam
  27. MDT...

    itulah kerja kakcik bila duduk dalam kereta! :)

    BalasPadam
  28. kalau dalam kereta, tukang snap gambar dak Kakak, dak Adik merengek berebut nak jugak.. hehehe..

    tengok jalan jem tu ish.. bosannya.. tapi itulah yang perlu ditempuh setiap hari walau bukan sesaknya sebegitu teruk..

    BalasPadam
  29. Aiza...

    menempuh jalan sesak di KL sudah menjadi perkara biasa. Tapi bila lebuhraya menjadi sesak, pasti ada yang tidak kena.

    Suami kakcik sanggup turun dari kereta tolong rakamkan gambar dalam kesesakan itu. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com