Kawan-kawan kakcik

Rabu, 23 November 2011

Tongkah Arus Dosa...

...drama yang sedang ditayangkan di kaca TV9.  Aku tidaklah menumpukan sepenuh perhatian terhadap drama tersebut, tapi aku tersentak bila perkataan 'j*l*ng' dituturkan oleh Raisuddin Hamzah! :(

Sesuaikah perkataan sebegitu dituturkan dengan selamba?  Aku bukanlah seorang yang sangat bersopan dan berkata yang  baik-baik sahaja.  Tapi bila perkataan yang tidak sopan itu 'diiklankan' secara terbuka, aku bagaikan terluka!

7 ulasan:

  1. kakcik banyak dah bahasa bahasa yg kurang sesuai di gunakan dan di pamerkan di kaca tv
    anak anak yg kecik boleh je ingat perkataan2 tu dan lancar je menyebutnya

    BalasPadam
  2. Banyak perkataan yang tidak sesuai dituturkan secara selamba lepas tu mula menuding jari tunjuk sana-sini bila budak-budak muda ikut buat perkara yang sama..hmm..

    BalasPadam
  3. susahlah nak komen kakcik...
    kadang tu budak2 belajar dari mak ayah depa jugak...bukan takder mak ayah yg dok carut kat anak...

    kalau mak ayah elok kelakuan, tentu anak2 diberi peringatan, tp pergaulan anak2 kat luar pulak menyalah panduan...

    dikejiranan saya ni baru jer terjadi...sumpah seranah anak berumur 11 tahun...

    pedih ulu hati dengarkan...

    BalasPadam
  4. drama dan filem kita kebanyakannya tak sensitip langsung bab ni.

    BalasPadam
  5. Seperti juga dalam rancangan raja lawak mega yg diulang berkali2 oleh astro. Cuba dengar perkataan double meaning pelawak2 berkenaan dan disambut dengan gelak ketawa oleh penonton seolah ianya sangat menggelikan hati.

    BalasPadam
  6. sebab tu kengkadang lebih rela tgk cite mat salleh..

    tapi sekarang saya suka tgk Tentang Dhia..best.

    BalasPadam
  7. itu pasal lah saya suka drama Korea..hubungan keluarga dan adat sopan bila bercakap amat di titikberatkan..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.