Kawan-kawan kakcik

Rabu, 5 Oktober 2011

Pesanan ringkas buat bakal menantu...

Assalamu'alaikum anakku.

Lanjutan dari WARKAH mak yang ini, ada satu pesanan yang lupa hendak mak titipkan buatmu.  Hanyalah satu pesanan dan ingatan yang sangat ringkas buat renunganmu :

'Tidak mengapalah andai nanti kamu tidak dapat menghormati dan menyayangi mak dan ayah sebagaimana kamu menghormati dan menyayangi ibubapa kandungmu sendiri.  Tapi, belajarlah menghormati dan menyayangi suamimu kerana kebahagiaan anak-anak mak adalah kebahagiaan mak juga'.

Sekian dulu.  Semoga kehidupan kita semua tetap dalam rahmat dan kasih sayang Ilahi.  Amin.



26 ulasan:

  1. semoga kakcik bertemu menantu yang solehah

    BalasPadam
  2. Salam Kakcik, dah pesan memesan ni dah dekat dpt menantulah tuh..

    BalasPadam
  3. mesti dah ada calon ni...betul x kakcik..mcm dh dkt jer

    BalasPadam
  4. boleh saya amik ayat2 ni dan pesan kat bakal2 adik ipar saya tak kakcik? :D

    BalasPadam
  5. saya baru baca awalan warkah ini, sangat menyentuh... bertuahnya bakal menantu kakcik

    BalasPadam
  6. Aminnn... moga diberikan yang terbaik kelak.

    BalasPadam
  7. tersentuh hati kak , minta izin copy boleh kak..

    BalasPadam
  8. Kak Nani...

    semuanya dalam ketentuan Ilahi.:)

    BalasPadam
  9. exora...

    kita hanya merancang... :)

    BalasPadam
  10. gB...

    tentu sahaja boleh. Untuk bakal suami gB juga boleh. :)

    BalasPadam
  11. Azie...

    Amin Ya Rabbal 'Alamin. :)

    BalasPadam
  12. ibuintan...

    kakcik hanya mendoakan yang baik2. Mudah2an Allah makbulkan. :)

    BalasPadam
  13. amin.. semuga menantu dapat menerima kita sebagaimana kita menerima mereka.

    BalasPadam
  14. sy bersyukur dpt mil yg sgt sporting. diharap masa hadapan sy gak sporting ngan menantu sy..hehehehe

    BalasPadam
  15. kalaulah cheqna menantu mama
    hehehehehe
    pasti bahagia ni...=)
    takpela...x dapat jadi menantu..jadi anak pun dah bersyukur =)

    BalasPadam
  16. sedih saya kakcik, baca pesanan ni...

    BalasPadam
  17. Kak Pah...

    ada juga kes di mana menantu memang baik tapi mertua pula buat hal!

    BalasPadam
  18. AzeedA...

    terima kasih kerana mengaminkan. :)

    BalasPadam
  19. Kakcik bagus buat camni, saya yg single and bakal dimenantukan pun boleh amik ni sebagai rujukan.



    My Latest Entry: The Greatest Love Story Earth Ever Had.

    BalasPadam
  20. Su...

    Alhamdulillah. Semoga impian yang baik itu akan termakbul hendaknya. Amin. :)

    BalasPadam
  21. Cheqna...

    mama sayang Cheqna tau. :)

    BalasPadam
  22. Anaa...

    mudah2an kakcik dapat menantu yang memahami. :)

    BalasPadam
  23. Ekmi...

    syukur kiranya catatan kakcik itu boleh dijadikan panduan. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.