Kawan-kawan kakcik

Selasa, 6 September 2011

Panas melampau...

... hingga berjejeran peluh.  Kena sentiasa berkipas atau pasang pendingin hawa.  Banyak dosa agaknya (bukan agaklah ... memang banyak pun...)


Kalau dapat bermandi manda di air terjun ni, seronok juga agaknya.
Adik rasa biasa je... tak panas pun!




 

44 ulasan:

  1. Bujal...

    Dah pasang, tapi panas juga.

    BalasPadam
  2. cheqna kat opis ni
    ekon paling sejuk...kepala pusing..demam masih tak kebah..huhuhu tapi kena keje banyak mende nak kena buat ni...

    BalasPadam
  3. sekarang memang musim panas kakcik..
    semalam jiran kat rumah bagitau seharian panas terik sampai anak jiran sebelah nak demamlah..
    tapi ai tak rasa panas sebab dok dalam aircond dari pagi sampai petang.. ;)

    BalasPadam
  4. Cheqna...

    mama pun kat opis, tapi mama rasa 'hangat' la. Kena pasang kipas. :(

    BalasPadam
  5. Aizamia...

    ekon kat ofis kakcik hari ni macam tak berapa sejuk, atau memang dalaman badan kakcik ni panas ke?

    BalasPadam
  6. Duduk berendam di bawah pancuran air terjun sangat nikmat...:P

    BalasPadam
  7. Dr DZ...

    jangan ada pacat dan lintah mahupun ular atau kala...

    BalasPadam
  8. letih naik tangga kat sungai gabai utk naik ke tempat paling best

    BalasPadam
  9. Niez...

    bila letih rasa tak berbaloi pulak, kan? :)

    BalasPadam
  10. Assalamualaikom kakcik.. :)

    moh teman blanje minum ayor barli!

    BalasPadam
  11. Tu yg demam2 tu kak, sib bek dah nk raya demam surut, klu tak duk Umah jela huhu

    BalasPadam
  12. Sekarang memang panas.. hujan pun tak der. Kalau berendam dalam air terjun tu mesti gegel..

    BalasPadam
  13. kat tempat sy..cuaca ok je x brapa panas..mlm pun nyenyak tido.

    BalasPadam
  14. kakcik...semalam kami ke carrefour, tak de planning pon nak beli kipas..tup2 tengok kipas meja murah, bilah besar plak tu...terus rembat sebijik

    puas tido malam tadi guna 2 bijik kipas...hehe

    BalasPadam
  15. Wa'alaikummussalam AzeedA...

    teman pose lagi aghi ni - baghu masuk aghi kedua. :)

    BalasPadam
  16. Aju...

    kakcik tak demam, tapi tekak rasa kering.

    BalasPadam
  17. AzMask...

    cuaca pun agak berjerebu, kan?

    BalasPadam
  18. Zue...

    kakcik kalau tak pasang ekon, rasa tak boleh nak tidur - meleleh peluh!

    BalasPadam
  19. Wani...

    kakcik pun rasa nak tambah kipas kat rumah. Kalau semua bilik pasang ekon serentak, parah juga nak bayar bil letrik nanti.

    BalasPadam
  20. Dr Ben...

    kat 'sana' takde air terjun ya? :)

    BalasPadam
  21. huihsss....skg memang kak...pasang ekon pun mcm tak pasang ja....

    2,3, hari sebelum raya hari tu hujan...best sgt2...lps raya ni panas balik...

    BalasPadam
  22. Ladyzul...

    lepas mandi pun kakcik rasa peluh menitik2 keluar.

    BalasPadam
  23. samalah kak kat umah punn saya terpaksa pasang aircond kak huhuh

    BalasPadam
  24. ieda...

    bahang panasnya rasa lain macam, kan?

    BalasPadam
  25. merahitujambu...

    puasa-puasa ni bawa berendam, makruh pula jadinya nanti. :)

    BalasPadam
  26. adik tuh tak panas sebab tak banyak dosa kut eks

    BalasPadam
  27. panas dah perit tekak nak start batuk dah...

    BalasPadam
  28. bestnye mandi sungai..mcm ni nak terjah janda baik la mandi sungai...

    BalasPadam
  29. Selamat hari raya kakcik. panas2 ni dok bawah air terjun tu best, kan.

    BalasPadam
  30. Mila...

    mungkinlah tu - dia masih 'kecil' lagi. :)

    BalasPadam
  31. eLL...

    tekak kacikm pubn sesekali rasa gatal dan tersedak2.

    BalasPadam
  32. chichi...

    kalau air sungai tu jernih dan tiada sampah sarap, pasti seronok untuk bermandi manda. :)

    BalasPadam
  33. As'salammualaikum kak ,

    Cuaca di tempat saya pun panas kak , baru lepas mandi dah berpeluh macam berlari berbatu2 pula..nak pasang penghawa dingin hubby x galakkan. doktor dah nasihat x elok untuk kesihatan jadi tahan je la.

    BalasPadam
  34. Ella...

    selamat hari raya. Jom kita mandi-manda, nak? :)

    BalasPadam
  35. Wa'alaikummussalam Amy...

    betullah... kakcik pun bila lepas mandi, berpeluh2 juga. Bila gosok pakaian, kakcik pasang aircond dan kipas sekali. Itu pun masih meleleh2 peluh.

    BalasPadam
  36. sama jenis anak bungsu sy kakcik..org sejuk mlm2 dia panas...

    BalasPadam
  37. Ida...

    anak2 kakcik kalau tak ada kipas, memang tak boleh tidur!

    BalasPadam
  38. dugaan utk org berpose kakcik.. rasanya lebih hebat dr pose bulan Ramadhan kan? pasal selain cuaca panas terik kita dikelilingi pelbagai makanan dan minuman...

    apalagi saya yg mengadap api sejak pagi, sampai dah lupa apa tu ekon weeee......

    BalasPadam
  39. Memang cuaca panas membahang sekarang ni kakcik..nak kuar rumah pun tak berapa rajin rasanya..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com