Kawan-kawan kakcik

Rabu, 20 Julai 2011

Petang nanti nak masak apa? ...

... tiap hari fikir nak masak apa.  Petang semalam cuma masak asam pedas ikan tenggiri, buat telur dadar dan  goreng keropok lekor.  Hmmmm ...  petang ini?  Silap-silap (siapa yang silap?) nanti, buat nasi goreng dengan cili api (tapi tak pedas) saja ...

Bukan soal tidak bersyukur, tapi kalau dah lauknya keras sampai tak boleh
nak dikunyah, terpaksalah makan nasi dengan kuah sayur saja...

Mak masak apa pun, InsyaAllah, Bangcik
dengan Adik akan makan je. 













19 ulasan:

  1. air tgn ibu sememangnya sentiasa dinantikan...

    BalasPadam
  2. kak, anak2 ni kita masak apa pon mmg diorg mkn jek, biarla ikan or telur kicap, mau 2 pinggan nasi abis hehehe

    BalasPadam
  3. Nasi goreng ngan cili api pon sodap Kakcik.. :)

    BalasPadam
  4. kakcik, kekadang qema pun takde idea nak masak hari-hari, kadang2 tanya hubby nak makan apa, tanya adik nak makan apa padahal diaorang makan je apa yang qema masak hihi

    BalasPadam
  5. SAlam..

    Masakan yang paling sedap di dunia ini adalah masakan dari air tangan bonda kita ..

    :)

    BalasPadam
  6. dah banyak hari tak masak for dinner
    anak2 makan kat umah nenek depa...
    iols - just biskut!

    kakcik - nasik goreng cili padi peberet iols taww!

    BalasPadam
  7. amboi milo biskut-diet tuuu..
    teman ini mlm kne masak nmpknye.. semlm leh ngelat sbb ade psr mlm.. huhuhuuuu

    BalasPadam
  8. "mak masak apa pun sedap, kalau tak masak yang tak sedapnya .." sambung BS lagi. memandai je saya ni menambah skrip!

    BalasPadam
  9. kita masak esok je lah.. hari ni kita makan kedai.. hihi.. :)

    BalasPadam
  10. hehe, senyum baca komen pakngah...

    yus hari ni masak sotong lada hiris, dengan sayur sawi goreng + telur dadar je..huhu

    BalasPadam
  11. Keropok lekor goreng lawan dengan nasi goreng, best. Kak ani kalau ada nasi goreng, mehoon/mee/ kuew teow goreng mesti lawan dengan keropok keping goreng.

    BalasPadam
  12. nasi goreng cili api ..perhhh..mmg sedap tuu...

    mmg betul tu kakcik hari2 kene piki nk masak ape...kesian kat anak2 pulak kalau tak masak...

    BalasPadam
  13. masak dari air tangan sendiri lebih sedap .itu yg suami saya selalu katakan kak chik

    BalasPadam
  14. kakcik, kalau sya penat dan tak tahu nak masak apa, masak nasi buat nasi gorenglah saja...janji kenyang kan?

    BalasPadam
  15. Kakcik, masak ayo je le... bio BS pulak tlg msk nasi goreng cili api + ikan bilis. Anak Omak mesti boleh...

    BalasPadam
  16. bulan puasa nanti lagi pening bila ngenangkan nak masak apa setiap petang.... tu yg tunjuk je akhirnya

    BalasPadam
  17. bukan maksud nak membazir.. tapi dah kalau ada yang tak kena dengan hidangan tu, takkan nak paksa juga tekak..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.