Kawan-kawan kakcik

Selasa, 29 Mac 2011

Bantulah... ini masa dia...

Jalan-jalan di blog BEAUTIFULNARA dan terjumpa CATATAN INI.  Andainya berkemampuan apa salahnya sama-sama kita hulurkan bantuan dengan penuh keikhlasan.


Hampir empatbelas tahun yang lalu, keluargaku juga menempuh ujian bilamana Bangcik (anakku yang ketiga) disahkan mempunyai masalah jantung.  Dia dibedah sewaktu berusia 7 hari bagi membetulkan saluran jantungnya yang dikesan sebagai transposition of great arteries (TGA).  Kos keseluruhan yang dibayar ketika itu ialah sebanyak RM31,710.10 (aku sangat menghafal angka ini).  Syukurlah, syarikat tempat suamiku bekerja melunaskan keseluruhan bayaran tersebut.  Alhamdulillah.



17 ulasan:

  1. Salam kak Cik..


    10 tahun yang lepas airmata ini tak pernah kering apabila anak sulung Nida disahkan ada masalah jantung... setelah 3 bulan berlalu, ALhamdulillah keajaiban berlaku.. syukur padamu ya Allah, jantungnya yang berlubang tertutup dengan sendirinya...

    BalasPadam
  2. walaupun seringgit, asal ianya ikhlas... betul tak kakchik?

    BalasPadam
  3. Ya Allah, sungguh besar dugaan yang di beri. Semoga ada sinar harapan

    BalasPadam
  4. Salam kakcik,
    hanya mereka yang diduga je kan tahu pahit getir saat diuji.. Allah uji hambanya sebab nak bagi sifat redha, sabar dan bersyukur ...

    BalasPadam
  5. kesiannya....

    mahal banget kos nk op ye..
    iols seriau memikirkan nya...

    thanks ye kakchik!

    BalasPadam
  6. Ohh..anak kakcik dulu ada TGA rupa rupanya..

    Ye lah..kita membantu apa yg terdaya..

    Ujian allah ini banyak hikmah nya..

    BalasPadam
  7. assalamualikum

    akan menolong mana yang mampu.

    tika ini, insuran dan duit tabung amat diperlukan.

    moga menjadi iktibar pada kita

    BalasPadam
  8. kehidupan ini penuh dgn cabaran dan dugaan..moga berjaya menempuhnya dengan semangat kuat dan tabah..

    BalasPadam
  9. sama2 kita membantu mana yg mampu..

    BalasPadam
  10. tak tahu nak kata apa...hanya mohon kpd NYA moga dipermudahkan dan ada sinar buatnya...

    BalasPadam
  11. Salam :

    Org ada cakap,

    Kalau kita ade rezeki lebih, kite kena bagi sikit kat org yg memerlukan.. Kalau tak, kita akan rugi..

    :)

    BalasPadam
  12. Akak achik pun dapat saham juga. Sebarkan

    BalasPadam
  13. ini adalah ujian untuk semua. ujian untuk pesakit dan ujian utk kita yang mampu. semoga kita semua lulus ujian ini. amin~

    BalasPadam
  14. Kat tempat kerja den pun...ada tanggung kos IJN...masa tu ada 1 kes...rm17k....kes buah pinggan dewasa rm200k...import from China tapi terlambat...pesakit pergi mengadap Ilahi

    BalasPadam
  15. TGA Kak??!!!
    wahhhhhhhh !!!!
    masaalah besar tu!

    Alhamdulillah selamat dan sihat sekarang !!

    BalasPadam
  16. anak kakpah si kakngah masa kecilnya dibedah kerana jantung berlubang.
    Paham sangat kesedihan itu..

    BalasPadam
  17. Salam K.cik ku...

    InsyaAllah...kita sama2 bantu apa yg t'mampu... plng tidak sedekahkan doa moga usaha mereka dipermudahkan...

    kita hanya m'dengar & memandang...namun mereka menanggung satu bebanan... moga Allah m'berikan kelapangan..amin..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.