Kawan-kawan kakcik

Rabu, 23 Mac 2011

36,000 kaki dari aras bumi...

... dan dengan kelajuan 900km/j, aku menyaksikan keindahan ini ...









Firman Allah berulangkali di dalam Surah Ar-Rahman : "Maka, nikmat Tuhanmu yang mana satukah yang hendak kamu dustakan?"



40 ulasan:

  1. asyiknye tengok awan gemawan....hu~

    BalasPadam
  2. suka tengok langit yang membiru

    BalasPadam
  3. sallam,
    Berada diatas awan memang mengasyikkan, lebih2 lagi dapat merakamkan keindahannya.

    BalasPadam
  4. Saya pun kalau naik flight suka ambik gambar awan. mcm sama2 terbang di awan.

    BalasPadam
  5. semasa berada pada ketinggian ini .. saya merasakan terlalu hampir dan menggantungkan hidup mati di tanganNya. pada masa ini tiada siapa yang boleh melindungi kita, kecuali Dia.

    insyaallah isnin ni saya akan ke sana lagi !

    BalasPadam
  6. Tak pernah terfikir nak snap gambar masa berada kat atas.

    Cantik ciptaan Allah tidak dapat didustakan...

    BalasPadam
  7. saya kan..
    kalau dapat naik kapalterbang..
    messsti dapat duduk dekat2 kepak...
    nak bernafsu nak ambik gambar kepak kapalterbang!!
    :)

    BalasPadam
  8. bilalah ida nk rasa naik belon ni...dan nikmati ciptaan Allah yg Maha indah

    BalasPadam
  9. awan nano!
    :) alhamdulillah dpt menengok ciptaan Allah yg indah ni..

    BalasPadam
  10. wow....sayupnya.....tinggi nya....den pernah gi jepun...kat skrin bgtaw...suhu kat luar -52 darjah celcius.....pehhh...mcm tak caya...ahakz

    BalasPadam
  11. tengok awan, tetiba rasa nak nyanyi

    Lihat ke arah sana
    Serakan warna dan berarakan
    Awan
    Pabila terik panas
    Segera hadirnya memayungi diri

    Pabila kau dahaga
    Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya
    Pabila kau katakan
    Akulah awan itu yang kau mahu

    BalasPadam
  12. Allahhu Akbar...
    Banyak rahsia Allah...

    Tidak semua yang dpt kita jangkau dan fikirkan mengikut kemampuan minda..

    Hanya memohon agar kita semua sentiasa mendpt hidayahnya..ameen

    BalasPadam
  13. Begitu indah kurniaanNya...
    Begitu cantik ciptaanNya...
    Begitu besar kekuasaanNya...
    Alhamdulillah, dpt disaksikan dgn pancaindera pinjaman buat kita...

    indah betul kn k.cik pemandangannya...

    BalasPadam
  14. cantik awan itu..

    ciptaan Allah..:)

    BalasPadam
  15. gB...

    memang sungguh mengasyikkan. Kebetulan waktu itu hujan turun tapi pesawat berada di atas awan, jadi tak nampaklah hujannya. Tahu hujan sebab sesekali pesawat merempuh awan. :)

    BalasPadam
  16. Chik Na...

    bagai tiada tepinya...

    BalasPadam
  17. Lipislady...

    kerana itulah kakcik suka duduk di tepi tingkap... :)

    BalasPadam
  18. Yan...

    tapi kalau membayangkan waktu itu tiba2 tingkap pesawat terbuka... Aduhai, tak tergambar ngeri rasanya! Na'uzubillahhiminzalik.

    BalasPadam
  19. Kanda AL...

    bila sesekali pesawat bergegar, hanya Allah yang berada di fikiran.

    'Ke sana' tu ke mana? Saya akan ke Kuching pada 1-2/4 dan 29/4-1/5, InsyaAllah. :)

    BalasPadam
  20. Kakzakie...

    kalau kamera kakcik 'berkuasa tinggi', bukan setakat awan yang kakcik rakam, yang di bawah pun akan kakcik cuba rakamkan. :)

    BalasPadam
  21. wati...

    Maha Suci Dia Yang Mencipta ...

    BalasPadam
  22. Pn Dr...

    kakcik ada rakam gambar kepak yang gedabak tu. Nanti kakcik tunjukkan, ya? :)

    BalasPadam
  23. Ida...

    InsyaAllah, sampai masanya nanti Ida pasti akan naik mungkin bersama anak2. :)

    BalasPadam
  24. AzeedA...

    oghang Peghok kata 'nano' maksudnya separuh gile! :)

    Alhamdulillah - kakcik suka melihat keindahan.

    BalasPadam
  25. jeBateja...

    bawah 52 darjah? Bukan setakat beku tu! :)

    BalasPadam
  26. Dr h4ni3...

    nyanyi sambil tukar2 pakaian, ke? :)

    BalasPadam
  27. Sal...

    Aminnnn... Semoga kita sentiasa mendapat rahmat dariNya. :)

    BalasPadam
  28. PynGees...

    segalanya pinjaman semata. Bersyukurlah kita diberi kenikmatan yang tidak terhingga. :)

    BalasPadam
  29. Cik Ceria...

    ciptaanNya yang tiada tandingan. :)

    BalasPadam
  30. MLD...

    ciptaan yang indah untuk kita nikmati bukan untuk dikhianati, betul tak? :)

    BalasPadam
  31. betul kakcik... hanya orang yang kurang akal menafikan nikmat Allah ini.

    BalasPadam
  32. salam, kakcik ..

    alhamdulillah, kakcik dpt lihat keindahan ciptaan-Nya..

    moge 1 hari nnti giliran saya pula..

    BalasPadam
  33. AM...

    orang kurang akal dan orang yang bongkak...

    BalasPadam
  34. w/salam adol...

    InsyaAllah, akan tiba masanya. :)

    BalasPadam
  35. Subhanallah....memang cantik kan...saya pun suka ambik gambar bila terbang diawan biru kak..:)

    BalasPadam
  36. Nieza...

    kalau ada rezeki, kakcik ingin beli 'kamera canggih' sebuah... bolehlah rakam gambar yang cantik2... :)

    BalasPadam
  37. eh iyeke? idok le teman tauuu.. hehe.. teman suke lagu awan nano tuuu tgk gambor2 awan teghuih ingat lagunye.. :D

    BalasPadam
  38. AzeedA...

    mike ni Perak sekeghat2, ya? :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.