Kawan-kawan kakcik

Khamis, 27 September 2012

Penyu Menangis Siapa Yang Tahu (Sudirman) - terbitan semula...





Anak muda berlagu sayang
Di Batu Remis melepas rindu
Adik ketawa di Rantau Abang
Penyu menangis siapalah tahu (2X)


Sesak nafasnya sesak
(Tak tahu adik tak tahu)
Sebak dadanya sebak
(Tak tahu adik tak tahu)
Bengkak jantungnya bengkak
(Tak tahu adik tak tahu)
Retak hatinya retak
(Tak tahu adik tak tahu)


Lenyap ditelan derauan ombak
Telur penawar hatinya lebur
Tumpah air matanya melimpah ruah
Agar terhibur adik terhibur


Anak muda berlagu sayang
Di Batu Remis melepas rindu
Adik ketawa di Rantau Abang
Penyu menangis siapalah tahu (2X)


Kelabu matanya kelabu
(Tak tahu adik tak tahu)
Sendu tangisnya sendu
(Tak tahu adik tak tahu)
Sayu jiwanya sayu
(Tak tahu adik tak tahu)
Layu langkahnya layu
(Tak tahu abang tak tahu)


29 ulasan:

  1. ma
    jom g rantau abang
    meh meh...=)

    BalasPadam
  2. cheqna...

    nanti mama gi sana, mama bagitahu kat cheqna... (sms le nombor weiii...) :)

    BalasPadam
  3. salam,

    saya tahu,
    air matanya mengalir untuk kita mentafsirkannya.

    BalasPadam
  4. Salam Myri...

    tapiiii... kita sengaja enggan ambil peduli...

    BalasPadam
  5. ada lagi ke penyu kat rantau abg?

    BalasPadam
  6. Salam Mizah...

    'mereka' akan datang mengikut jadual yang tidak tertulis di dalam buku catatan harian! :)

    BalasPadam
  7. salam kakcik..penyu memang dah menangis..ari tue kalah dgn jedah dlm Piala Malaysia huhuhhu...harap maaf kalau lari dari tajuk huhuhuh

    BalasPadam
  8. kesian penyu tu menangis sebab lepas dia bertelur... telurnya akan menjadi mangsa kerakusan manusia...

    BalasPadam
  9. Salam sahrom...

    tak mengapa.. ada juga kitan dengan penyu (walau sekadar gelaran), kan? :)

    BalasPadam
  10. Salam AKT...

    ada yang kata, penyu tu sakit semasa mengeluarkan telur yang beratus biji tu...

    BalasPadam
  11. meh meh neh neh..telur penyu se'

    BalasPadam
  12. Salam Zeq...

    telur penyu pun mahal tau... tapi ambo dok gheti nak makang guane... tak tertelang! :)

    BalasPadam
  13. penyu sudah lama menangis ....
    sudah jarang benar singgah di rantau Abang,

    sejak bumi Terengganu kaya dengan minyak, penyu sudah mula menjauh diri..

    BalasPadam
  14. Salam AM...

    penyu takut ditimpa runtuhan! ;-)

    BalasPadam
  15. Salam en_me...

    tak tahu kakcik tak tahu... :)

    BalasPadam
  16. Salam Kak Cik..

    Lama Nida tak ke sini, Kak Cik apa khabar? semoga sihat dan jangan nangis2 tau.. penyu menangis sebab nak bertelur :)

    BalasPadam
  17. Saya pernah nampak penyu menanggis..
    memang syahdu ..

    BalasPadam
  18. penyu nangis...
    saya pun bulih nangis kalo stress huhu

    BalasPadam
  19. penuh makna lirik dia ni kak... kalu sedih2 leh nagis nih

    BalasPadam
  20. Salam Nida...

    terima kasih kerana masih ingat kat kakcik. :)

    Kakcik dulu pun menangis waktu hendak melahirkan... :)

    BalasPadam
  21. Salam LiNda yang manis...

    LiNda ikut menangis, tak? :)

    BalasPadam
  22. Salam Ciklinn...

    kalau dihayati - kita akan dapat merasakan sesuatu yang menusuk tangkai hati... :)

    BalasPadam
  23. Salam Mimi...

    kalau terharu pun kakcik boleh menangis... :)

    BalasPadam
  24. penyu menangis dkt rantau abang.. :-)

    BalasPadam
  25. suke lagu nie ..
    awat kakk ... jgn sedih2 pagi2 nie
    saya pun tgh sayuu nie huhuh ;)

    BalasPadam
  26. Gembira pun boleh nangis, sedih pun boleh nangis, marah/geram pun boleh nangis..
    harap2 nangis sebab gembira..
    tapi nangis boleh release perasaan, lepas nangis akan rasa ok.

    BalasPadam
  27. menangis gembira... syukur atas nikmat yg diberi .. best jike menangis yg ni

    BalasPadam
  28. ASSALAM IZIN COPY LIRIK LAGU NI YA...TKSH.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com