Kawan-kawan kakcik

Selasa, 18 Februari 2020

D'Tepian Sungai...

...Sudah banyak kali sangat ke Teluk Intan, tapi belum pernah singgah di restoran D'Tepian Sungai ini.  Pergi pada 12/02/2020, singgahlah untuk merasai makanannya yang banyak dicadangan di blog-blog yang makcik baca...

Sewaktu kami sampai belum ramai pelanggan lagi.  Restoran pun baru dibuka pada jam 2.00 petang.  Jadi, makcik jalan-jalan dulu ambil gambar-gambar berikut :






Tiba-tiba pula makcik rasa nak minum kopi O ais.

Ini yang kami pesan :  Nasi putih, asam pedas ikan baung, udang galah saiz sederhana masak sambal dan kangkung goreng. Memang sedap makanannya.  Tiada pula gambar selepas yang menunjukkan semuanya licin licau.  Harga pun berpatutan.

Masih lengang

Sebelah malam. Menara ini selalunya bertukar-tukar warna tapi mungkin sebab masih suasana Tahun Baru Cina, menara ini hanya dilimpahi warna keemasan.

5 ulasan:

  1. dana tak pernah sampai sana lagi kak... teringin nk tengok menara tu... ada masa nk ajak edy ke perak lah... aritu cuma singgah kejap je masa ke kedah...

    sedap nampaknya menu tuh kak, sedapnya asam pedas baung...

    BalasPadam
  2. Allahu menariknya. saya belum ada rezeki nak sampai situ. hehe

    BalasPadam
  3. Seronok mkn sambil menikmati pemandangan...air bandung tu pun sedap..

    BalasPadam
  4. Menikmati juadah..sambil melihat alam..Allahu.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com