Kawan-kawan kakcik

Rabu, 16 Disember 2015

Edisi tiba-tiba teringat - Rumah Makan Saras, Bedugul...

Tentang Rumah Makan (Restoran) Saras yang diambil dari sini : http://www.geokuliner.com/rm-saras/

Rumah makan Saras merupakan salah satu tempat persinggahan wisatawan lokal maupun asing yang sedang berlibur di kawasan Bedugul, Bali. Salah satu daya tarik yang memengaruhi setiap tamu yang datang ialah panorama pesawahannya yang menghampar luas dan hijau yang bisa disaksikan langsung dari tempat memesan makanan. Wisatawan biasanya berkunjung menikmati nikmatnya kuliner nusantara secara rombongan dengan menggunakan bis pariwisata. Fasilitas 400 kursi dan tempat parkir luas cukup menampung wisatawan yang datang secara rombongan. Selain fasilitas Rumah Makan, Rumah Makan Saras juga menyediakan penginapan di lantai bawah.

Menu yang tersedia di Rumah Makan Saras ini antara lain : Nasi Goreng Vegetarian Spesial, Ayam Goreng Lalapan, Pisang Goreng, Banana van Cake, ataupun Cap Cay Kuah/ Goreng. Harganya pun sangat terjangkau, misalnya Nasi Goreng hanya dibanderol dengan Rp 18.500 – 28.500, Ayam Goreng Lalapan Rp 24.000.

Muka tu tak reti nak senyum ke?

Ikan apa ni?  Tilapia goreng rasanya...

Telur dadar disimbah sos

Pisang goreng ditabur keju

Udang goreng bersalut tepung

Sayur campur

Kacang rebus

Pemandangan dari tingkat 3 restoran ini

Sukalah dapat makan tu...

Makanannya biasa-biasa sahaja.  Tapi bila perut dah lapar, telan sahajalah apa yang ada.  Yang penting sebelum makan jangan lupa baca Bismillah dan Doa Makan.  Bila habis makan (tak semestinya sampai kenyang tersandar), ucapkanlah Alhamdulillah.  Semoga apa yang kita makan menjadi darah daging yang diberkati lagi dirahmati...

8 ulasan:

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com