Kawan-kawan kakcik

Khamis, 21 Mei 2015

Delhi - melawat kilang beras (Bahagian 2)...

Kilang yang kedua ini kurang sedikit besarnya dari Best Food Ltd.  Jika dilihat dari pintu masuk, ia bagaikan 'tiada apa-apa dan kurang meyakinkan'.  Bila masuk, wah... penat juga kaki hendak melawat kawasannya...

Jom ikut kami melawat ke kilang beras Chaman Lal Setia Export Ltd ini... 

Pemilik kilang sedang memberi
ucapan alu-aluan.  Beliau mewarisi
kilang ini dari bapanya yang telah
meninggal dunia.



Di sebelah pemilik kilang itu
adalah anak lelakinya (pemilik
Audi Q7 yang kutumpangi itu).
Mereka berdua beranak sahaja
yang menguruskan kilang mereka
dengan bantuan ratusan pekerja.

Sempat kurakam pemandangan
indah ini...

Selfie sekejap.  Asyik
ambil gambar orang,
gambar sendiri hampir tiada.

Bangunan apakah itu?
Aku sendiri pun tak tahu.

Beras yang siap dikampit ini
akan dieksport ke Kanada.

Yang ini pula bakal dieksport
ke Iran.

Yang ini?  Tak ingat pula aku.

Beras PUSA 1121

Dah macam tikus jatuh ke beras!






Entah apa yang disembangkan...

...main bahasa isyarat ke tu?

Di dalam gudang.  Pekerja bekerja 24 jam
(tentulah secara giliran) sehari demi
memenuhi permintaan dari seluruh dunia.

12 ulasan:

  1. kaya raya sungguh owner nie

    BalasPadam
  2. boleh tgk kilang beras .... kat sini pun sy tak penah tgk kak

    BalasPadam
  3. banyaknya makanan atas meja.. boleh diabetic jadinya..hahaha..

    BalasPadam
  4. Besarlah perniagaan beras dua beranak ni, habis satu dunia nak dieksportnya. Nasib tuan punya kilang beras tentulah bagus, tapi nasib ratusan para pekerjanya tu macamanalah yerk. Ke kais pagi makan pagi, kais petang makan petang jerk?

    Kak, kat Malaysia ni satu kilang beras pun saya tak pernah sampai lagi. Tetiba pulak teringin nak melawat kilang beras juga tau!

    BalasPadam
  5. tengok plastik beras for diabetics tu..mak oii panjangnya beras,,

    BalasPadam
  6. takde ke beras tu dieksport ke malaysia kak

    BalasPadam
  7. asalamualaikum kak cik..
    mungkinkah 1 hari nanti ada jenama beras dari kak cik sendiri..:-)) amin..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.