Kawan-kawan kakcik

Ahad, 17 Mei 2015

Delhi - catatan sepintas lalu...

Sebelum bercerita tentang 'hitam putih kehidupan' yang kusaksikan di sana, mari kukongsikan dulu gambar-gambar tentang 'kemewahan' yang kulalui sewaktu bercuti...

Kami menginap di Holiday Inn New Delhi International Airport . Tiada yang hendak dirungutkan tentang hotel ini.  Segala kemudahan sangat memuaskan hati.


Singgah makan di restoran vegetarian Amrit Sukhdev.  Mango lassi tu sedap tau...

Makan tengahari yang lewat di Noor Mahal Hotel...
Lihatlah kawasan tandas di hotel Noor Mahal ini.  Sangat-sangat mewah. Langsung tidak menggambarkan persekitaran sebenar kehidupan rakyat Delhi yang gelandangan dan daif...

Ini pula makan malam di ITC Maurya Hotel...

8 ulasan:

  1. cantik hotelnya, makanan pun nampak dah sedap, lg sedap klu leh rasa ni... hehe

    BalasPadam
  2. Teringat cerita kawan keturunan India Malaysia yg pergi ke satu persidangan antarabangsa di sebuah bandar di tengah India. Katanya pagi2 ramai lelaki dan perempuan India duduk mencangkung tepi jalan sambil kain menutup kepala. Rupanya mereka sedang buang air besar di tepi jalan di sebelah longkang besar. Daifnya mereka, tapi kalau tengok cerita Hindustan dipenuhi adegan kehidupan bangsawan yg kaya raya. Kontras!

    BalasPadam
  3. Amboi kakcik.. senyap2 sampai India... misi honeymoon ke ni...

    BalasPadam
  4. bestnya kakcik dapat merasa gi India, saya ni entah bila lah agak nya, maybe suatu hari lah insya allah

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah sekali sekala ubah anginkan kak..siapa tahu 1001 manfaat yang boleh dikongsi bersama..akak melihat dan mencoret..kami melihat dan membaca..perkongsian..

    BalasPadam
  6. Malaysia pun apa bezanya... yang kaya makan di hotel mewah, yang susah makan kais pagi untuk petang...

    BalasPadam
  7. mango lassi..yummm...mewah toiletnye...muka ngantuk abg bob tu

    BalasPadam
  8. Belum terserlah lagi kehidupan sebenar di Indialah ni kiranya ya. Kalau tengok dalam filem-filem Hindustan, hebat-hebat orang kayanya. Yang miskin memang miskin sangat. Jauh perbezaan darjat miskin dan kaya tu!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com