Kawan-kawan kakcik

Selasa, 17 Mac 2015

Belum GST lagi ni...

Mungkin aku silap dengar, tapi takkanlah suamiku pun tersilap dengar sama.

Kami tanya harga buah kundang itu, jawabnya RM30.00 sekilo. Aduh...telan airliur sahajalah... Kalau RM13.00 sekilo, bolehlah dibeli...

Bagaimanapun, syukur Alhamdulillah, malam tadi ada yang belanja untuk makan malam.  Puaslah juga makan sampai kenyang.

20 ulasan:

  1. ish biar betul..naik berganda ganda yer kak...mudahan gst hanyalah april fool aje kan..

    BalasPadam
  2. Terliur akak tengok gambo buah tu kak cik.

    BalasPadam
  3. Tergelak bila tengok iklan GST yg dilakonkan Abu Bakar Omar... Pelakon2 itu juga mungkin tergelak kerana tak percaya dengan watak bodoh yg mereka lakonkan...

    BalasPadam
  4. hihii memng mahal buah kundang tu sekarang ni kot kawasan lumut ni sekilo baru rm20..nnt2 buah tu dah byk murah la..biasa la nk kaut untung cepat..huhuuu

    BalasPadam
  5. mmg sah tu kakcik sbb aritu ada tanya kt membe dia kata rm25 sekilo n tka mustahil ada yg ltk harga tinggi lg... klu dana mmg tak beli lah... tunggulah kalu dh trn harga sekilo rm5 ke rm6 hehehe...

    BalasPadam
  6. biar betik harga RM30 sekilo..huhu

    BalasPadam
  7. kakcik kat kedai buah mbg rega dia rm48.90 sekilo....telan air liur jer sambil berlalu.

    BalasPadam
  8. Mak ai, sampai RM30 sekilo. Mahal betul. Belum GST dah harga macam tu. Ni nanti lepas April tak tau la berapa harganya barangan keperluan harian kita.

    BalasPadam
  9. Memang mahal..terkejut tengok ada yang sampai 40 sekilo kakcik..

    BalasPadam
  10. Telan ailio tgk buah kundang tu.. Tapi kalau dah harga lagi mahal dari stoberi, fikir 40 kali juga nak beli.... huhuhu

    BalasPadam
  11. mahal nya kak cik, tak yah beli lah..bukan sedap sangat pun hehe, ganti je buah lain kan :)

    BalasPadam
  12. buah ni zaman dulu orang tak heran pun..tapi sekarang ada harga..mahal berdentum lak tu..

    BalasPadam
  13. mahalnya kakcik sayang nya duit nak beli makan lepas tu kemana jugak pun...

    BalasPadam
  14. tengok buah je dah terasa kecur air liur ni kak chik.. biar betik mahal bebenor.. balik kampung petik sendiri lagi baik.. hehehe.. ^_^

    BalasPadam
  15. mahalnya kakcik...sama la hr tu buah laici segar. kt kg Z RM7 tapi tnya kt sana RM14.....2x ganda

    BalasPadam
  16. Tak pernah makan pun buah kundang. Nasib baik. Lepas GST ni tak tahulah berapa pulak harganyakan, Kak. Kita makan yang tak kena GST ajelah, boleh tak agaknya? Biar kemut sikit janji tak kena bayar GST banyak sangat *_*

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.