Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 28 Februari 2015

Basikal berkuasa bateri dan motorsikal yang kesejukan...

Tempat pemegangnya (handle) siap bersarung.  Sebenarnya ia untuk
penunggangnya, agar tangan mereka tidak kedinginan.  Ada juga
'penghadang' untuk melindungi kaki dan paha.  Nampak sangat betapa
dinginnya cuaca di waktu ini.  Satu lagi yang menarik perhatian adalah
motorsikal roda tiga yang berdinding seolah-olah kereta kecil yang banyak
di atas jalanraya.  Sayang aku tidak merakamkan gambarnya...

26 ulasan:

  1. Wahhh dekat mana ni kak cik...mcm best je

    BalasPadam
  2. tempat kita dah susah nak jumpa basikal di jalanraya kan kakcik..takuut kna lenyek

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh katakan memang tak ada basikal di jalanraya kita. Kalau ada pun pasti yang mengayuhnya itu bukan warga tempatan...

      Padam
  3. unikkan kak cik,lain tempat lain kelebihannya.

    BalasPadam
  4. Moto ni sy ada kak. Wah asal moto ni dr beijing kut. Sy punya kaler ijau

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. Hahaha. ..betullah tu sbb 'dia' pun kesejukan...:)

      Padam
  6. Balasan
    1. Mengikut kreativiti penggunanya... :)

      Padam
  7. Di China, Vietnam, Jepun banyak basikal digunakan, di negara omputih pun cam tu jugak. Di negara kita hanya Mat Bangla, Pakistan dan Indon yg naik basikal...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak bongsu kakcik sekarang suka main basikal bersama kawan2nya... :)

      Padam
  8. Saya berbasikal dihalam rumah jer kak...nak kejalanraya...macam serammm jer rasanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik tengah berfikir untuk membeli sebuah basikal agar dapat kakcik engeluarkan peluh... :)

      Padam
  9. Mcik2 kt kampung sy ni pn byk pkai basikal moto cmni...ari tu penah nk beli gak nk bg mak sy pakai tp katanya xyah mbazir kalau dibelikan pn mmg dia xnak naik...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau makcik jumpa, teringin juga rasanya makcik nak beli satu (kalau mampu dengan harganya). Senang nak pergi kedai... :)

      Padam
  10. Balasan
    1. Alhamdulillah...luas pandangan... :)

      Padam
  11. Abang ipar saya pernah beli motor berkuasa bateri. Kelakar sungguh keadaan motor ni. Setakat jalan-jalan kat taman ajelah. Yang ni di China memang banyaklahkan...

    BalasPadam
  12. Basikal motor tu, guard taman okje ni pakai utk round KC....

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com