Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 14 November 2014

Aku tidak merindui dunia pekerjaan...

...tapi aku merindui kawan-kawan.   Walaupun aku sendiri bukan kawan yang baik tapi aku cuba untuk menjadi seseorang yang sentiasa bersangka baik...

Inilah wajah yang menjadi kerinduan seisi keluargaku buat masa ini...

40 ulasan:

  1. salams kak,
    boleh buat aktiviti macam2 kan kak?
    alalalala tomei-tomei:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalahnya, kakcik ni kalau nak bergerak, kena ada driver - jadi aktiviti agak terhad ... :)

      Padam
  2. Baby dan keletahnya...sentiasa menjadi kerinduan kita yg memandangnya kan. :)

    BalasPadam
  3. wajah yang mulus penyejuk hati.sinar mata yang bersih menikam sanubari (^_^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lupa sekejap kerunsingan bila melihat wajah mulusnya... :)

      Padam
  4. Subhanallah. Bayi yang suci fitrahnya, tidak ada sebarang dosa :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kurniaan Ilahi yang harus dijaga sebaiknya...:)

      Padam
  5. Alahai kakcik yg satu ini memanglah dirindui selalu.
    Dpt sentuhkan jari gebuskan kat bibir pun rasanya dah lain kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wangi je baunya walaupun belum mandi... :)

      Padam
  6. btl la kak..xrindu kerja, tp rindu kwn².. mcm sy, rindu zaman sekolah sbb rindu kwn skolah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iyalah... ada kawan menjadi tempat kita meluah rasa...:)

      Padam
  7. Balasan
    1. Rehat sampai nak bawa badan dah tak larat! hehehe...:)

      Padam
  8. ye kakcik..saya yang dah lama tinggal dunia pekerjaan ni pun selalu rindu jugak kawan2 lama..heheh..tapi rindu kerja tu tak la..letih lagi kalau ingat.hehehhe..

    comel nya dia..dia dah sihat ke kacik??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Qaid dah sihat, tapi ayahnya pula masuk hospital sebab demam...

      Padam
  9. alahai comel sgt... gerammm... memang menjadi kerinduan sgt....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buah hati semua orang buat masa ini... :)

      Padam
  10. kak cik, kadang2 memang rindu juga alam pekerjaan yg telah hampir berbelas tahun ana tinggalkan sejak anak masuk tadika dulu..:) comeinya dia..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik rindu dengan telatah kawan-kawan yang pelbagai....

      Padam
  11. ni lah masa utk berHM kakcik, HM ngn suami ngn anak2 n cucu.... lgpun dh pnt keje kan...

    BalasPadam
  12. Comei nya cucu...betul lah, rindu pada kemesraan persahabatan tapi tak per, kita cipta kenangan2 baru pula bersama orang2 yg masih di keliling kita

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu...kehidupan ini berubah seiring peningkatan usia kita...:)

      Padam
  13. Masa baru-baru tinggalkan sahabat-sahabat lama di sesuatu organisasi kita saling menghubungi. Tapi bila sudah lama berpisah, dengan kekangan waktu, akhirnya diri seperti semakin menjauh. Dan bila dah bertahun-tahun tinggalkan mereka, ada yg no telefon pun dah bertukar akhirnya tak dapat berhubung lagi kecuali jika yg ada akaun di media sosial...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akhirnya yang tinggal hanyalah kenangan...

      Padam
  14. Kalau dah biasa kerja, memang rindu suasana tersebut. Tapi bagi saya yang masih bekerja ni rindunya alahai kalau dapat duduk rumah hari-hari. Nak berhenti kerja, suami tak bagi. Katanya nanti jadi 'tarzan' kat rumah. Semua tak senang hati nanti. Sedih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya setiap apa pun, ada buruk baiknya. Bekerja mungkin memberi kita lebih peluang untuk bergaul dengan teman2 sekerja...duduk di rumah, dunia kita mungkin hanyalah 'dalam komputer'... :)

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com