Kawan-kawan kakcik

Isnin, 14 April 2014

Apa perasaan kita bila 'memanjangkan' sesuatu perkara yang tidak baik?...

Contohnya macam kita memaparkan gambar wanita berpakaian sendat dan ketat yang kita lihat di mana-mana.

Memanglah perkara itu kelihatan sangat tidak elok.   Tapi kita bukan tahu andainya esok-esok dia berubah menjadi lebih baik dari kita sedangkan kita belum tentu dapat memohon maaf dari orang yang kita umpat itu, kan?

Macamana pula bila hasil dari sebaran yang kita buat, lebih ramai yang turut mengumpat dan menyebarkan gambar berkenaan?   Agak-agaknya kila dapat saham MLM (multi level mengumpat) tak?

Wallahuaklam.

9 ulasan:

  1. Assalamualaikum...
    Slmt pagi.....
    Pada Sha....kita xpatut kot memanjang apa yg xelok tuu..apa yg elok..jarg plk nk dipnjgkan...tu aib org...jgn smpai nnti aib kita plk nmpk sedari terbuka...

    Salam singgah n follow #1052
    www.notashalimar.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Tulislah sesautu yg tidak melibatkan keburukan org lain...aib org lain..maruah org lain...

    BalasPadam
  3. letakkan diri kita ditempat orang itu...apa yang dia rasa pasti kita rasa...

    BalasPadam
  4. Perasaan saya? Bila dah terpanjangkan akan rasa yang menyesal yang sangat. Apsal la tak boleh nak kawal nafsu dan mulut tadi tu?


    Haishh. Cepat² pesan pada yang penerima cerita itu supaya jgn sampaikan pada yang lain.

    BalasPadam
  5. tak mahu la cerita keburukan org lain...takut nnti terjadi kat kita pulak..

    BalasPadam
  6. itulah yang ditakutkan.. kadang2 kita tersilap dalam seronok nak berkarya...

    BalasPadam
  7. jaga mulut & jari.. jgn mengata & menaip yg memburukkan org lain. Bila2 masa je Allah boleh 'twist'...
    Peringatan utk diri sendiri.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.