Kawan-kawan kakcik

Isnin, 7 Oktober 2013

"Makan, jangan diet"

Itu kata En. Suami kepadaku.

'Muka tu dah cengkung' katanya lagi.

Masalahnya,  aku bukan berdiet. Tapi...

Bila aku makan, banyak yang rasa tak kena.  Bila dah terbiasa tak lalu makan, tengok makanan pun aku dah boleh rasa kenyang...

Gambar hiasan : cuaca di Kuala Lumpur  adalah sangat panas...

17 ulasan:

  1. alamak kak cik.... en suami cakap macam tu..... tak pe janji kak cik sihat2 je tau....

    BalasPadam
  2. hehehe,sama la kita kak cik..lagi satu lyn nie time berselera..makan banyak..time tak lalu makan..hmm..memang tak tengok makanan langsung

    BalasPadam
  3. mak sy juga gitu k.cik..umurnya 50 lbih dah...mmg makan smua x skip pun...tp makin kurus sy tgk...mungkin sbb faktor usia agaknya lah....

    BalasPadam
  4. Masa jumpa akak kat rumah Kak Yan memang Aina terkejut jugak ingat akak sakit atau ada masalah besar ke tapi sejak akak balik umrah memang akak nampak cengkung sangat.

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum,

    ntah2 pasal ubat yg kakcik makan tu tak..yg buat selera kurang

    pagi ni kat klia ni hujan lebat...best :)

    BalasPadam
  6. sini mendung dan hujan sekejap sekejap...takut pula kena banjir.
    hujan hujan ni makan selera pula.rRoti kering cicah kopi pun nikmat.Tapi bila tak lalu,briani gam pun tak mahu.

    BalasPadam
  7. jaga kesihatan kakcik.. biar makan sikit tapi kerap..

    BalasPadam
  8. gemuk ke kurus yg penting sihat.tp kalau gemuk senang dpt penyakit pulak nnt.mcm ina ni dah sejak berat naik ni kerap lenguh2 kaki n kebas2

    BalasPadam
  9. saya dah gemmuk pun suami suruh makan lagi..ni kan pulak kakcik yang dah cengkung..heheh

    BalasPadam
  10. Hubby perihatin tuh.. Bagus laa kalau makan jer rasa kenyang..senang laa nak kurus cam nie..

    BalasPadam
  11. saya ni pulak pantang nampak makanan kakcik..aduhai...

    BalasPadam
  12. bila selera tak de, gitulah kan....makanan favourite pun jadi tak mo suda....
    jgn sampai tak makan langsung suda

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.