Kawan-kawan kakcik

Rabu, 29 Mei 2013

Mekah - antara hidangan makanan yang disajikan...


Dietlah kononnya!

Hanya sekali 'lamb mandy' dihidangkan.  Yang lain-lainnya adalah
hidangan makanan Melayu seperti nasi lemak dan nasi goreng kampung.


Kakcik selalu terfikir, bagaimana agaknya rupa ayam di Arab ini.
Kulit telurnya sangat nipis dan lembut serta bewarna putih.
Antara yang di sajikan sewaktu dalam penerbangan :





Mungkin dah 'bahagian' kakcik, sepanjang berada di Mekah dan Madinah sehinggalah balik ke Malaysia, makanan yang kakcik jamah terasa masin.  Ditanyakan pada suami, katanya rasa makanan itu 'biasa' saja...

19 ulasan:

  1. lamb mandy tu nampak menarik kakcik...seronoknya dah sampai ke sana..

    BalasPadam
  2. Kira dahsyat juga la makanannya ya? Tak mengapa. Makan sekadar keperluan. Termasin sikit tu abaikan saja. Kena sulam banyak air suam Kakcik. Syukur juga Kakcik boleh ada selera makan, dan tak sakit apa apa.

    BalasPadam
  3. Masin ke kak chik?
    Berkenan dgn lamb Mandy tu lah kak

    BalasPadam
  4. salam bonda.masa mertua kesana,langsung tidak di jamah nasi..hanya minum air zam zam dan kurma sahaja.tak tau mana dapat kekuatan untuk terus beribadah..tapi sebaik sampai ke malaysia.terus rebah dan suhu badan beliau sangat tinggi..tapi alhamdulillah..sebulan lepas tu sihat..

    BalasPadam
  5. Semua menyelerakan Kak chik.....especially lamb mandy... masin??? mungkin berlainan tempat...

    BalasPadam
  6. semuanya menarik... tapi kalau orang memilih makanan susah juger nie.. :D

    BalasPadam
  7. nasi mandy tu macam dalam dulang

    BalasPadam
  8. Lamb mandy..wah nampak mengancam..

    BalasPadam
  9. Rata-rata caterer di sana org Indon kan Kakcik..

    BalasPadam
  10. Tak payah diet2lah kak cik nak beribadat perlu jugak tenaga yg banyak. Selera orang Malaysia yg dihidangkan coz ada sesetengah org tak boleh makan bila masak benda yg tak biasa makan.

    BalasPadam
  11. mungkin tibe2 lidah kakcik yg rasa mcmtu kot... heheh tp teringat kt rancangan chef ammar kt tv alhijrah, org arab mmg kuat mkn masin

    BalasPadam
  12. Alhamdulillah...rezeki sentiasa ada walau dimana jua...kan kakcik?

    BalasPadam
  13. kalau kak cik diet rugi la sbb mknn tu da termsk dlm pakej kn? ;-)

    BalasPadam
  14. Sedapnyaa tgk lauk pauk ngan nasi arab tuh.. :)

    BalasPadam
  15. assalamualaikum kakcik...alhamdullilah walaupun terasa masin tapi tetap boleh dimakankan...;)

    BalasPadam
  16. masin...mungkin dugaan disana tu kakchik...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com