Kawan-kawan kakcik

Khamis, 7 Mac 2013

Hari ini aku berazam tak mahu makan nasi...

... tapi aku dah makan 6 keping roti gardenia yang disapu margerin dan kaya ...  Masih ada dua keping dalam bekas 'tipuwe' untuk dimakan sekejap lagi... Aterrr, mana gayanye nak kughuih Yong oiiii...

Gambar dari arkib google.  Tak ada gambar sendiri
sebab iPad tak bawa dan kamera tinggal dalam kereta!

Sejak bertukar tempat kerja, sudah beberapa kali aku mengalami mimpi pelik berkaitan kerja.  Semuanya menunjukkan gambaran yang 'sukar'.  Sebaik bangun dari tidur, aku akan mengalami sesak nafas dan rasa tersangat letih.  Adakah ia petanda supaya aku meletakkan jawatan sahaja?  Tapiiiiii.....

44 ulasan:

  1. kikiki takpelah kakcik, esok2 boleh start semula

    BalasPadam
  2. hihihi.. kak cik.. setahu saya 2 keping roti jer dah sama ngn sepinggan nasik.. kalu dah 6 keping.. makan nasik jer laa kak.. hhihi.. samer laaa kita :D

    BalasPadam
  3. kalau nak kuruskan badan,jgn amik roti putih tp amik wholemeal..yg lenguh mulut nak kunyah tu hehe..

    BalasPadam
  4. 6 keping roti mcm makan nasi tu kakcik..hehehe..xpe2..esok cuba lagi ye..

    BalasPadam
  5. Kuat semangat kakcik tak nak makan nasi.. moga berjaya..ye

    BalasPadam
  6. doctor kata 2 keping roti putih bersamaan sepinggan nasi..ntah lah..saya pun tak tau..tapi tu la yg doc tu pesan kat mak.

    BalasPadam
  7. mak, baju2 iyra da x muat..
    sabtu pagi kena g tasik neh.. kena jalan2 seround dua.. jum mak~
    awal2 neh kita jalan dulu.. nnt2 da ringan sket kita joging..

    BalasPadam
  8. betul kak kalau nak kurus kena amik wholemeal bread, kalau roti putih ni sama je cam makan nasi :) semoga usaha akak untuk kurus berjaya..

    BalasPadam
  9. hehehe....slow slow kakcik...

    BalasPadam
  10. eh nekad kakcik.. sy nih asyik berkira2 tp tak jalan gak dietnya.. hahaha

    BalasPadam
  11. bole kurus kakcik klu tak mkn nasi..hehe

    BalasPadam
  12. haha..amalkan diet sihat mak.. :)

    BalasPadam
  13. baik kakcik makan nasik aja macam tu...ekekekeke..tapi makan sikit la...:)

    BalasPadam
  14. teruskan perjuanganmu wahai kakakku ...

    BalasPadam
  15. haha...zana hari2 berazam. hari ni terlepas mkn nasi, esok azam lagi....

    BalasPadam
  16. jangan letak jawatan - rugi. lebih baik bersara awal dan masuk bertanding dalam PRU akan datang .. hehe.

    BalasPadam
  17. Adoi kak chik... sama dgn kita tak apa asalkan ada niat hehehe

    Mungkin kak chik terlalu fikirkan kot.... doakan kak chik selamat dan bahagia ditempat baru

    BalasPadam
  18. ye ke kak..roti pun boleh thn utk menjadikan bdn macam belon..

    mkn sup sayur odah le kak..

    BalasPadam
  19. ohhh..semoga ia cuma mainnan tido sahaja..

    BalasPadam
  20. akak nak try diet atkin ke tak makan nasi. adoii saya tak penah cuba, tapi teringin gak. cuma nasi tu macam menggoda sangat lah kak...

    BalasPadam
  21. Kak cik..

    Lynn pun dah kerap sangat bangun tidur..menangis tersedu-sedu..kadang rasa cam nak benti keje..Tapi.....kalau benti keje tak dapat bantu mak abah..hmm..tak nak la cam tu..

    BalasPadam
  22. Mak abaikan jer mimpi tu......... :)

    BalasPadam
  23. mainan tido tu... jgn fikirkan sangat

    BalasPadam
  24. abaikan je mimpi tu kakcik.. jangan sampai mengganggu kesihatan..

    BalasPadam
  25. 6 keping tu byk tu kak.. insyallah boleh tu. kena kuatkan iman dan semangat la. jgn dipk sgt mimpi tu. mungkin akak byk sgt pk sampai terbawa-bawa dalam mimpi.

    BalasPadam
  26. Assalamualaikum,
    nak kurus jugak...tapi....

    BalasPadam
  27. semoga cepat kecik kakcik..heheh

    BalasPadam
  28. Istikharah kak. Selesai amsalah letak jawatan dan makan roti. Hehehehehe

    BalasPadam
  29. mainan tidur itu mimpi. mimpi itu sedap

    BalasPadam
  30. Assalam, kakcik
    Ghoti pun baguih ngganti nasik. Tapi caghi yang kelabu-kelabu, kakcik, usah yang putih. Yang lebih penting, aseikan sihat oklah, kakcik, usah kighe sangat beso-kecik kite.

    BalasPadam
  31. Boleh makan nasi tapi dalam kuantiti yang sedikit.. Hehe

    BalasPadam
  32. adooi kakcik, kalau sayalah...masuk angin perut tu...hee.. dah terikut style orang utara, mesti cari nasi...

    p/s buat solat istikharah kak. minta Allah bagi petunjuk..

    BalasPadam
  33. Kena makan roti yg ada serabut2 kat ataih dia tu Kakcik, kihkihkih!

    Kata orang, makna mimpi adalah berlawanan. Kalau mimpi susah, maknanya akan senang. Kalau mimpi senang, maknanya akan susah. Err orang la kata, saya tak pasti betoi ka tidak..

    BalasPadam
  34. sy mkn nasi 1X je sehari kakcik...tak boleh lebih2 sebab nanti perut rasa tak selesa.....

    BalasPadam
  35. kakcik...apb dah berusia ini kadang2 kita kurang sihat..selain berubat cara biasa hospital ..amalkn surah2 @ berubat juga kaedah islam spt darushifa...

    BalasPadam
  36. hehehehe...been there, done that...Bab angkat sumpah tak nak makan byk ni dah selalu buat tapi last2 kalah pada permintaan perut...tu pasal lah akak duk size ni manjang.

    BalasPadam
  37. hehe 6 keping kak..baik akak makan nasik :)
    sy penah cuba makan nasik sikit sayur byk n lauk byk..
    ok tk teori tu

    BalasPadam
  38. Suatu ketika dulu.. waktu saya nak diet.. ada orang bagi tahu kalau nak berhenti makan nasi.. makanlah laksa...kalau nak makan roti.. makan dengan telur..lebih mengenyangkan..

    BalasPadam
  39. roti pon karbohidrat juga :)
    selalunya berlawanan.kalau susah jadi senang.
    kalau senang jadi susah..

    BalasPadam
  40. Kakcik!!! Jgn mkn byk roti putih!!! Nanti asik nak tdo je...heheheh!

    BalasPadam
  41. Makan loti lo..

    Mungkin ini penyebab kakCik taknak mkn nasi (entry hadapan)..
    2kpg roti=2senduk nasi kan hihihi

    BalasPadam
  42. assalamualaikum kakcik...makan roti je yer nak diet ke atau ada masalah nak mkn nasi...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.