Kawan-kawan kakcik

Selasa, 9 Oktober 2012

Kehendak kita...

...pastinya yang terbaik dan tidak dipertikaikan sesiapa. Andai berpeluang memilih, kita akan memilih yang elok sahaja. Tapi... kalau kita mahu memilih, orang lain pun ada kemahuan yang sama.
 
Sewaktu menikmati makanan yang enak, adakah kita ingat kepada air yang terkandung dalam makanan itu? Tanpa adanya unsur air atau cecair, terasakah keenakkan di tekak kita? Setidak-tidaknya kita tetap memerlukan airliur untuk mencerna dan menelan.
 
Maka di waktu bilakah yang kita merasakan kita tidak perlu kepada sesiapa walaupun kepada Tuhan yang menjadikan?
 
Ini hanyalah catatan entah apa-apa ketika tak tahu nak buat apa di wad ini...
 

19 ulasan:

  1. saya pernah merasa perasaan ini, kdg2 mainan perasaan kita je kak, mcm nmpk org tu tak atau buat2 tak perasan kewujudan kita, be positive ok, huhuhu cakap senanglah ;)

    BalasPadam
  2. Jaga diri kakcik, moga cepat pulih yea

    BalasPadam
  3. kita saling bergantung..saling memerlukan...

    BalasPadam
  4. semua orang mahukan yg terbaik dalam hidupnya tetapi jangan sampai menafikan hak orang lain, betul tak, Kakcik?

    BalasPadam
  5. Jauh berfikir nampaknya kak......:-)

    BalasPadam
  6. Rehatlah kakcik.. bila duduk di wad memang macam-macam berlegar di dalam minda.. moga cepat sembuh

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum kak cik..
    mudah mudahan kakcik kembali ceria dan sihat2 saja..
    betul tu kakcik..rehat2 saja....mudah mudahan allah beri ketenangan hati yang banyak..:)

    BalasPadam
  8. kak cik dah bohsan la tu semoga cepat sembuh..take care!

    BalasPadam
  9. catatan entah apa2 yg membuat kami berfikir... sabar kakcik, semoga segera sembuh...

    BalasPadam
  10. Takkan xde sesiapa menemani????
    Jangan cakap camtu, Allah Maha Adil, sabor ye. Moga cepat sembuh.

    BalasPadam
  11. semoga cepat sembuh dan byk2 rehat ye kakcik

    BalasPadam
  12. mama..
    kenapa ni???
    lama tak jengah sini dan blog sendiri..
    apa2pun moga ma cepat sembuh ye =)

    BalasPadam
  13. jangan pikir banyak2 sangat kakcik..stress nanti..

    BalasPadam
  14. cr doakan yg terbaik untuk kak cik semoga cepat sembuh ya..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com