Kawan-kawan kakcik

Rabu, 12 September 2012

Antara berita dalam sehari...

Kakcik ambil dari akhbar Harian Metro bertarikh Rabu 12 September 2012 ...











Banyak lagi sebenarnya yang kita tidak ingin berlaku atau terjadi tetapi mengelilingi kita saban hari.  Apakah penyelesaiannya?  Apakah hukum agama tidak lagi menakutkan atau sebenarnya agama hanyalah tercatat di kad pengenalan semata-mata???

Sebenarnya, orang lebih memikirkan hukum buatan manusia dari hukum yang diturunkan oleh Allah SWT bilamana 'agamawan' sendiri 'menghuraikan' hukum mengikut keperluan masing-masing...

18 ulasan:

  1. huhhhhhhhh scary jer tajuk2 berita skrg... mintaklah dijauhkan dgn smua tu...

    BalasPadam
  2. sikap yang baik dah takde dizaman skrg...dan izwa rasa benda ni sepatutnya bermula dari rumah sendiri..bagus didikan nyer bagus berkawan nyer bagus kawalan nyer selebih nyer kitaserah kan padaNya insya Allah tak berlaku mcm nie... :(

    BalasPadam
  3. itulah yang dibaca setiap hari bagai tiada kesudahannyer... lindungilah kami semua ya Allah..

    BalasPadam
  4. Takut kan kacik dgn berita skRg.. Diorg sudah berani nk buat penjenayah... Moga kita dilindunginya.. :)

    BalasPadam
  5. ngeri nak baca..
    namun inilah kenyataannya..hmm sedih.

    BalasPadam
  6. Salam sejahtera,
    hari2 kita dgr/baca cerita mcm ni, ngeri.
    Allah tu amta hampir dgn kita, tapi macam org tak sedar!

    BalasPadam
  7. Smoga kita semua sentia dibawah lindunganNYA.

    BalasPadam
  8. :) setuju dgn luahan kakcik hari ni. Hukum Allah yang ada hanya diberikan dalih demi dalih supaya mengelakkan diri daripada di implementasi kan di Malaysia. Sebab itu sampai satu masa, malu kepada manusia lebih ditakuti daripada malu kepada Allah, sbg contoh... pompuan yang malu kerana melahirkan anak hasil perbuatan zina, sanggup bunuh anak itu kerana takut malu di depan manusia.

    BalasPadam
  9. setuju 200%...
    Semoga kita semua dilindungi olehNYA...

    BalasPadam
  10. Semoga kita bukan tergolong dlm golongan org2 yg tidak tahu hukum dalam melakukan sesuatu....memilih utk mati ataupun melakukan kerja2 yg dilarang Agama bukan penyelesaian sesuatu masalah...

    BalasPadam
  11. penjahat, penjenayah tak tkt lansung kak pd hukuman di akhirat atau di dunia... kalu tak msti dh lama diaorang berbuat baik...

    BalasPadam
  12. alahai kenapa byk cerita2 yg x sedap sungguh kita nak baca ni kakcik!

    BalasPadam
  13. Bykkan setiap hari jenayah dan juga perkara2 yg x baik berlaku di sekeliling kita.

    BalasPadam
  14. tak sanggup saya nak baca berita2 tragis ni kakcik.

    BalasPadam
  15. ermmm ..
    secara tak sengaja .. kita pun terlibat sama dalam soal jawab kubur nanti kan kak ...

    (__ __)"

    BalasPadam
  16. ai baca tajuk je kakcik.. tak sanggup nak baca keseluruhannya..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.