Kawan-kawan kakcik

Rabu, 1 Ogos 2012

Mengapa jadi begini?...

Manusia menyiksa manusia bagaikan sudah hilang segala rasa... :(
(Sebenarnya ada banyak lagi gambar yang lebih menyayat hati yang
kakcik terima bersama gambar ini melalui e-mel  tapi tak sanggup
hendak kakcik letakkan di sini. Sangat-sangat memilukan,
 termasuk gambar anak-anak dan bayi yang dipanggang.
Semoga segala  kekejaman itu akan mendapat balasan
 segera dari Yang Maha Kuasa)

34 ulasan:

  1. Hanya Allah yang Maha Mengetahui seksanya mereka. Sedih dengan nasib mereka.

    BalasPadam
  2. manusia yg tak ada hati perut...mcm binatang layak nya di buat gitu..

    BalasPadam
  3. alahai...sedih la...
    rasa bersyukur negara kita tak sampai tahap macam gini..

    BalasPadam
  4. tak mustahil negara kita akan jadi mcm ni kalau rakyat x bersatu padu..

    BalasPadam
  5. sya setuju komen suria amanda.
    takut rasanya

    BalasPadam
  6. semoga keamanan berkekalan kat negara kita..

    BalasPadam
  7. tak boleh tgk ttg penyiksaan begini..meruntun jiwa

    BalasPadam
  8. berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul... sedih

    BalasPadam
  9. Ya Allah....tersentap hati tengok gambar-gambar macam ni..

    BalasPadam
  10. aduhh ya allahhh
    nak di buat ape kat mereka tuu
    kalau bersalah sekalipun jgn buat macam nie
    huhuh sebagai manusia , kita pasti akan terusik hati huhu

    BalasPadam
  11. bila manusia hilang pertimbangan dan tiada keperimanusiaan.. beginilah jadinya! humm

    BalasPadam
  12. mak, td sy baca kat china seorang ibu melahirkan anak kembar 12..tp undang2 china 1 umah, 1 anak..jd diorg kena pilih salah sorg je utk hidup...yg lain akan dicampak kt gunung...cara diorg ckp mcm xde rasa sedih langsung..siap ckp lagi, kami minta maaf kt semua rakyat china dan kerajaan china atas perkara memalukan (hamil kembar 12) ini. :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak pun baca berita itu tadi. Lebih menyedihkan, anak2 itu akan dibunuh dengan mencampakkan mereka dari atas gunung! :(

      Padam
  13. fizikal manusia..tapi hati mereka mcm syaitan sbb tu sanggup menyiksa sesama manusia

    BalasPadam
  14. tak sanggup nak baca dan tgk

    BalasPadam
  15. ati memang tak sanggup tgk gambar2 yg memilukan gini
    teringat dulu sekali ternampak video org kena bakar
    hidup2 kat fb...sampai sekarang asyik terkenang2 :(

    BalasPadam
  16. kenkadang kita kena ragui sumber kesahihan gambar tu... takut ada bermotifkan lain pula...

    BalasPadam
  17. saya bila tgk gambar2 cam gini, memang tak sampai hati betul. usahkan manusia, buat kat binatang pun dah rasa cam nak mengalir air mata

    BalasPadam
  18. ya allah.. sedih sgt tengok.. betapa kejamnya mereka tu.. mmg rasa bersyukur sgt sbb di mlsysia takdr perkara sebegitu..

    BalasPadam
  19. Peperangan dan persengketaan...tak larik dari kekejaman....lumrah gitu.....

    BalasPadam
  20. sib baik kakcik letak sekeping jer, x sanggup nak tengok. bln puasa bln berkat ni meh le kita doakaan keselamatan dia org tu

    BalasPadam
  21. RABBANA LATAJALNA FITNATAN LILKAUMILZOLIMIN WANAJINA BIRAHMATIKOLMIL KAAFIRIN. AMIN AMIN AMIN.

    BalasPadam
  22. semakin hari manusia semakin hilang kemanusiaan....

    BalasPadam
  23. makin kejam manusia.. hilang pertimbangan..

    tak sanggup

    BalasPadam
  24. Assalamualaikum Kakcik, ada beberapa kontroversi pasal sesetengah gambar yg dikaitkn dgn konflik kaum di Burma ni. Ada gambar dari Thai, seperti di atas ni, yg berlaku di Tak Bai; ada gambar kat Tibet/Bhutan. Jadi berlaku kekeliruan. Tapi tak dinafikan berlaku pembunuhan beramai keatas org Rohingya di Burma. Kita berdoa utk keselamatan mereka!

    BalasPadam
  25. ngeri tengok gambar2 tu semua
    kejam!!!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com