Kawan-kawan kakcik

Isnin, 6 Ogos 2012

Dah kenapa dengan makcik ini?...


Makcik ini adalah sangat tidak suka dengan bau-bauan.  Apatah
lagi jika bau-bauan yang menusuk hidung sehingga ke otak.
Ianya boleh menyebabkan beliau mengalami kemurungan
pening kepala dan sakit perut tahap kronik!
(Selendang biru itu adalah pemberian tulus ikhlas daripada
anakanda Acu Sayang yang tersayang)

29 ulasan:

  1. huhu.. dah mcm pakai purdah dah.. :D

    BalasPadam
  2. heheheh.... itulah kan, kalu bau yg kite tak suke rasa cam nk ttp idung je... nk bt keje pun tak jd kan

    BalasPadam
  3. Sebiknya pakai macam tu kakcik kalau ada bau yg enak/menggoda pun taklah makruh jadinya..

    BalasPadam
  4. Makchaq pulak tak boleh tutup hidung macam tu.. rasa lemas tak boleh bernafas..

    BalasPadam
  5. Mmg boleh peningkan...kalau ada bau-bauan tak kite suka ni...

    BalasPadam
  6. Kak..
    saya pun rasa nak buat macam tu...
    resdung!!

    BalasPadam
  7. hehe..teringat time wabak dulu..kena kuarantin..mmg kena pakai penutup mulut ni..

    BalasPadam
  8. saya pun takleh sangat bau bauan 'terlalu wangi' nanti berdenyut-denyut kepala...

    BalasPadam
  9. hari ini hidung saya sensitif dengan kesejukan.. rasa nak tutup je idung ni... hopefully saya nye hidung sihat le..tidak terkene serangan selesema...huhuu...

    BalasPadam
  10. kalau bau perfume yg semerbak mmg saya pun xleh tahan..sure sakit kepala..leh smpai jd tahap migrain

    BalasPadam
  11. Kakcik sama ngan saya pakai purdah. :)

    BalasPadam
  12. assalamualaikum kakcik...kesian nyer terpaksa pakai mask nak elak bau2an yer..:)

    BalasPadam
  13. teringat lak pulak kat lagu selendang biru ke selendag rindu he he he

    BalasPadam
  14. hehehehe...naper x pakai mask kakcik?

    BalasPadam
  15. Samalah dengan saya yg tak tahan bau-bauan yg menusuk hidung. Mmg kena tutuplah hidung tu. Kalau tak pening ;)

    BalasPadam
  16. saya selalu pakai mask ada resdung (itupun en.hubby yg sediakan)

    BalasPadam
  17. sama la kita ..x suka bau2an yg kuat sgt..leh pening.:)

    BalasPadam
  18. Ada org sgt sensitif ngan bau2an yang kurang menyenangkan.. Saya pun tak suka kalau terbau bau badan adess.. sesak nafas dibuatnyaa..

    BalasPadam
  19. Hehe..saya buat mcm tu juga mase selesema arituh. Sbb nak susukan Nuha, takut dia berjangkit. Lps tu baru beli mask

    BalasPadam
  20. saya pun sensitif..

    err.. selendang tu nampak cantik & sesuai tutup mulut makcik, ekeke

    BalasPadam
  21. kalau bauan yang wangi ok lagi...kalau yang macam bangkai tuh... huhuhuhu, sape2 pom boleh muntah hijau

    BalasPadam
  22. cakap pasal bau bauan ni teringat ada satu hari tu kat klinik kesihatan kat bahagian cek wanita mengandung ni..tetiba ada satu pakcik pakai minyak atar pi masuk nak tanya ape ntah..abih le semua tutup hidung..masa tu anak sulung saya tak alah sangat tapi yang lain2 banyak gak yang tak tahan..hihi

    BalasPadam
  23. hihi...mcm taliban pun ada kak chik...kiki

    BalasPadam
  24. salam kakcik..pekehal nya tu..lawak la pulak..

    BalasPadam
  25. Kahkahkah adoyai Kakcik! Mesti teruk sangat baunya tu. Saya kalau ada orang hisap rokok, nak gak buat camtu.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.