Kawan-kawan kakcik

Khamis, 14 Jun 2012

Nampak tak?...

Kalau tak nampak, tak mengapa.  Tapi kalau nampak, nampak apa?








Seperti biasa apa yang kita lihat dan fikirkan, mungkin tak sama dengan apa yang orang lain lihat dan fikir.  Jadi, janganlah mengharap orang lain akan benar-benar 'sekepala' dengan kita kerana kekurangan dan kelebihan itulah yang akan melengapkan antara kanan dan kiri, atas dan bawah, hadapan dan belakang.

44 ulasan:

  1. setuju .. perbezaan pendapat itu satu rahmat. cuba bayangkan kalau semua rakyat malaysia atau semua orang dalam dunia ini suka memancing .. jem jadinya.

    BalasPadam
  2. setuju dgn akak dan pendapat al-lavendari. perbezaan pendapat itu satu rahmat

    BalasPadam
  3. btoi tuh kakcik..manusia biasa la kdg2 ok gan kt .kdg2 tak even kwn baik kt skalipon..

    BalasPadam
  4. Yang pertama, nampak burung. Kedua, bulan sabit. Ketiga tak pasti apa yang tersembunyi. Keempat, jelas pesawat sedang berangkat. Lima dan enam, bekas laluan kapalterbang. Terakhir nampak duit dalam purse kakcik...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe... itu bukan purse kakcik. Kakcik tak bawa purse pun masa tu, semuanya masuk dalam poket seluar je. :)

      Padam
  5. Setuju apa kakcik ckpkan tu......


    Hai kakcik hehehe......lama tak jenguk sini

    BalasPadam
  6. mmg..kdg2 kita pkir n phm lain tapi dorang tafsirkan lain...

    gambar 1st tu burung, 2nd bulan sabit, pokok tapi tak pasti pokok apa (buta pokok), gambar pesawat dan keindahan awan dan langit ciptaan Allah, gambar 5 dan 6 tu bekas laluan/asap jet dan last adakah kakcik yg sedang memborong tu hahahaha

    BalasPadam
  7. kalau sekepala sangat, semua benda akan jadi predictable la pulak. ngeeee.

    selamat pagi mak!!!

    BalasPadam
  8. semua pun saya nampak tapi macam-macam la, mcam jugak orang lain komen, kadang-kadang apa yang kita nampak dan fikir memang tak sama dengan orang lain..

    BalasPadam
  9. setuju tu kakcik... tp gambar 1 tu burung merpati kan,2 tu bln yg dh jd sabit...3 pokok gajus, ada buah tak, 4 org selalu ckp asap rokat heheheh... last sekali tuh makcik tu jual pe?mcm best je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makcik tu jual ayam percik semata-mata. Dia jual dalam kereta sorong macam tu je. :)

      Padam
  10. macam burung pun ya....mcm jantung pisang pun ya...

    BalasPadam
  11. pandai kak cik..hujung2nya ada cerita..acik nampak semua gambar tu kak cik..he he

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi tak ada yang jawab, kapalterbang tu dari syarikat mana. :)

      Padam
  12. betul tu kak, lain padang lain belalang..

    BalasPadam
  13. Memula fikir, kakcik terserempak ufo...haha....alangkah seronok dpt tgk benda pelik. Betul la, zana dan yg lain2 tak sama pendapat. Cuma jgn pandang serong pendapat org...eh...apa aku merepek ni?

    BalasPadam
  14. kalau semua sama kepala je dalam dunia ni.. memang bosan lah...tak gitu kak cik?? hehehehe

    BalasPadam
  15. nampakk...
    gambar2 yang cantik dan simbolik! :)

    BalasPadam
  16. Gambar ke tiga tu pokok gajus ye kakcik. Kakak hari itu masa bercuti singgah di Muar rumah adik kakak ambil pucuk gajus buat ulam. Macam sama tapi tak tahulah betul ke tak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, itu pokok gajus. Kakcik ada zoom gambar buahnya, tapi sengaja kakcik tak siarkan. :)

      Padam
  17. rambut sama hitam hati lain-lain kan kakcik.. ^_^

    BalasPadam
  18. Melihat dgn mata yg sama..pandangan belum tentu sama kan kakcik....

    BalasPadam
  19. wahhh...dah mcm masuk kelas creative thinking la...hehe...
    saya rasa gambar 1 tu adalah gambar seekor burung kan?

    BalasPadam
  20. Banyak pendapat banyak gaya berfikir makin berkembang sesuatu idea. Tidaklah searah aje, jadi makin kretif.

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum kakxik

    Kakya singgah dengan bahagia pagi. :)

    BalasPadam
  22. kak chik..gmbr no.3 tu pokok gajus ker?

    BalasPadam
  23. saya nampak burung terkukur.. ehh merpati, ehh ke gagak.. heee..

    BalasPadam
  24. memang pikiran kite memang lain. Rambut zaman sekarang dah x same itam dah. Dah mcm2 warna plk

    BalasPadam
  25. betul tu.....sy sokong...sy tak sangka apa yg sy nak buat ni boleh buat org terasa. sy nak buat suprise untuk gembirakan kawan2 skali bende tu dah jd lain...so tk dpt teruskan suprise tu...

    apa yg kite pikir tak sama ngn apa org lain pikir...

    BalasPadam
  26. sya suka gambar yg pertama sbb burung tu macam menyorok ;p

    BalasPadam
  27. Salam. Sejak bila KC pandai menembak, unik betul gambar2 tu especially yang kat atas tu...memang betul KC, apa yang kita nampak tak mungkin sama dengan apa yang orang lain nampak.

    BalasPadam
  28. saya suka kata kata kakcik..

    kadang2 dalam perhubungan (tak kira la suami isteri ke kawan ke adik beradik) kita bergaduh sebab perbezaan pendapat..bila kita cuba nak orang terima pendapat kita tanpa kita faham tentang pendapat dia..

    while sebenarnya setiap manusia berbeza..dan ada pendapat dan kepercayaan masing2..

    BalasPadam
  29. kalau semua sama..xde drama xmeriah hidup ni =)

    BalasPadam
  30. betul sgt tu kakcik.. takde salahnya dengan tak sekepala.. yg penting kita saling menghormati apa yg ada di kepala org lain..

    BalasPadam
  31. laen benda lain laaa persepsi nye..

    Lagi2 kalau wordless tu sis...mcm2 pendapat..

    BalasPadam
  32. nampak gambar 1 dan 4 je, yg lain tak keluar gambarnya sbb internet slow

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1. gambar merpati
      2. bulan sabit
      3. pokok gajus
      4. kapal terbang
      5. kesan roket/jet
      6. kesan roket/jet jugak
      7. cantik baju dot-dot kakak tu/duit dia amboi banyaknye/ikan pekasam ke?

      Padam
  33. ada yang iols nampak
    ada yang tidak...

    BalasPadam
  34. walaupun apa yang kita fikir tak sama tapi tak bermakna kita tak boleh nak menghormati antara satu sama lain.. ;)

    BalasPadam
  35. bak kata pepatah rambut sama hitam, hati lain2.. bila hati lain2, pemikiran pon lain2.. apa2 pon moga kita semua dapat hidup aman damai & makmur selamanya..

    BalasPadam
  36. Semua saya nampak tapi yg paling jelas tu,,sirap selasih!! Tgk air tu saya dah laparrr!!! kakcik, saya lapar...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com