Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 4 Mei 2012

Terbang pulang sambil menikmati keindahan awan...


Sementara menanti kapalterbang bergerak, rakam saja apa yang nampak.

Syukur Alhamdulillah bila penumpang yang sepatutnya duduk di tepi
tingkap setuju untuk bertukar tempat duduk dengan kakcik. Tapi
lebihkurang satu jam yang pertama dalam penerbangan, kakcik
sempat melayan mimpi. :)





Satu ketika kakcik melihat awan itu bagaikan bongkah-bongkah ais
dilautan.  Ada yang terapung, ada yang bagaikan bongkahan besar
yang sebahagiannya tenggelam dalam lautan.

Tak tergambar perasaan melihat kekuasaanNya yang menciptakan
keindahan itu.


Ada sedikit rasa sayu (dan teruja pada masa yang sama), bila daratan
kembali dihampiri.


21 ulasan:

  1. assalamualaikum kakcik.
    lihatlah awan disana, berarak mengikutiku...

    segarnya pemandangan...

    BalasPadam
  2. subhanallah..cantik sungguh kak....

    BalasPadam
  3. Salam Kakcik, selamat balik ke KL yg sesak! Janji selamat!

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah dah balik... adik dah tak sabar nak pakai baju yg kakcik beli utk dia...

    Gumpalan awan bayangkan bila kiamat segalanya hancur-lumat..

    BalasPadam
  5. salam jumaat kak..selamat pulang..cantik sangat awan tu..suka tengok..duk kat tingkap untung la kan..

    BalasPadam
  6. Bila tengok awan setiap kali dalam flight kan
    acu selalu bayangkan acu berlari-lari atas awan tu
    ala pari2...hehehehee

    BalasPadam
  7. Kakcik, sy gayat. Tgk gamba je, sy jdk gayat. Tapak tgn sy nie dah berpeluh tgk sayap flight tu. Eiii...

    BalasPadam
  8. MasyaAllah, cantiknya ciptaan Tuhan. Langit biru yang beranika corak, begitu mengasyikkan.

    BalasPadam
  9. ade turbulence tak kak mase nie?

    BalasPadam
  10. dulu masa kecik2 suke baring kt atas rumput2 rerambut sambil tgk awan tuh... pastu kami suke ckp awan tu mcm apa... seronok masa tu...rasa mcm nk gapai je
    indah nya kn ciptaaan Tuhan kakcik...

    BalasPadam
  11. cantik awan-gemawan tu...
    indahnya ciptaan Tuhan

    BalasPadam
  12. selama ni mendongak bila nk tgk awan, sesekali menunduk utk tgk awan, teruja kan?

    BalasPadam
  13. cantiknya ciptaan Allah swt.....

    BalasPadam
  14. dalam penerbangan mmg seronok kita layan mimpi dan melayan awan kan kakcik..

    BalasPadam
  15. cantiknya kepulan awan tu... rasa mcm nak capai & simpan sikit dalam botol je

    BalasPadam
  16. betul tu kak..miss pun selalu mcm tu,kdg2 sayu je nak balik KL.

    BalasPadam
  17. biasanya kalau balik dari mana2 saya x sempat nak tengok awan dah kak...dah penat dan bermimpi :)

    BalasPadam
  18. hehehe ABK tak pernah lagi naik kapalterbang...."takut" mcm2 yg ABK pikir....adoityai bila la nak merasa anak2 dah bising sebb pasal ABK mereka tak leh nak naik.....

    BalasPadam
  19. cantiknya kak awan2 tu..gebu je..

    BalasPadam
  20. subhanallah... bermacam bentuk awam yang sangat cantik

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.